تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 - 12:21
کد خبر : 8497

توطئه پیچیده علیه رئیسی؟

توطئه پیچیده علیه رئیسی؟

«آقای رئیسی دادستان انقلاب آمد. درباره تعزیرات حکومتی و مبارزه با منکرات و اموال توقیفی بلاتکلیف نظراتی داشت و مشورت کرد و به نتیجه رسیدیم. به‌ نظرم آمد عاقل و معتدل است»؛ این بخشی از خاطرات مرحوم هاشمی به تاریخ  پنج آذر سال ۱۳۶۸ است.   این روزها با اینکه نیروهای نزدیک به هاشمی پیرامونِ

«آقای رئیسی دادستان انقلاب آمد. درباره تعزیرات حکومتی و مبارزه با منکرات و اموال توقیفی بلاتکلیف نظراتی داشت و مشورت کرد و به نتیجه رسیدیم. به‌ نظرم آمد عاقل و معتدل است»؛ این بخشی از خاطرات مرحوم هاشمی به تاریخ  پنج آذر سال ۱۳۶۸ است.

 

این روزها با اینکه نیروهای نزدیک به هاشمی پیرامونِ عبدالناصر همتی را گرفته‌اند اما روایت وزیر اطلاعاتِ دولت سابق از نحوه ردصلاحیت هاشمی رفسنجانی در سال ۹۲، ضمن جنجالی که به راه انداخته حلقه‌هایی نامرئی بین رئیسی و هاشمی به وجود آورده است.

 

هر چند برخی، اظهارات اخیر حیدر مصلحی را «کارِ خدا» می‌خوانند اما چندان قابل‌باور نیست که اتفاقاتی مثل این یا افشای فایل صوتی محمدجواد ظریف، بدون برنامه یا انگیزه‌ای مشخص به انجام رسیده باشد.

 

 

همچنان که هاشمی با رای ۳۰میلیونی از دید مصلحی می‌توانسته غیرقابل مهار باشد، باید دید ریاست‌جمهوری رئیسی با رای بالا و در انتخابات مشارکتی می‌توانسته چه تهدیدی به همراه داشته باشد.

 

برخی می‌گویند رئیسی حتی بدون ردصلاحیت چهره‌هایی مثل لاریجانی و جهانگیری و آخوندی و … و حذف رقبایی مثل ظریف از شانس بالایی برای رفتن به پاستور برخوردار بود اما آنچه طی این یکی دو ماه اتفاق افتاد پیشکش کلید پاستور به قاضی‌القضات به نظر می‌رسد.

 

این وضعیت باعث شده تا فرضیه‌های توطئه‌محور در ارتباط با آینده رئیسی و ورای آن جمهوری اسلامی به شکلی ملموس تقویت شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات