تاریخ انتشار : سه شنبه 25 خرداد 1400 - 15:18
کد خبر : 8500

کرونا و کودکان

کرونا و کودکان

یک روز بعد از اعلام صدور مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی کرونا (برکت)، نگاه‌ها به موضوع کودکان در اپیدمی دوخته شده است.   به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، اخیرا آلمانی‌ها تحقیقاتی داشته‌اند که نشان می‌دهد سطح آنتی‌بادی کودکان مورد مطالعه ۶برابر بالاتر از حد معمول بوده و این یعنی بسیاری از

یک روز بعد از اعلام صدور مجوز اضطراری برای واکسن ایرانی کرونا (برکت)، نگاه‌ها به موضوع کودکان در اپیدمی دوخته شده است.

 

به گفته فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران، اخیرا آلمانی‌ها تحقیقاتی داشته‌اند که نشان می‌دهد سطح آنتی‌بادی کودکان مورد مطالعه ۶برابر بالاتر از حد معمول بوده و این یعنی بسیاری از خردسالان به شکلی خفیف به بیماری مبتلا شده‌اند؛ نتایجی که پیش از این موسسات تحقیقاتی آمریکایی هم آن را انتشار داده‌اند.

 

با این حال زالی تصریح کرده متوسط ابتلای کودکان به کرونا حدود ۲درصد بوده و کمتر از نیم تا ۲درصد کودکان بر اثر کرونا در آی.سی.یو بستری می‌شوند.

 

البته با توجه به مخفی بودن علایم کووید۱۹ در کودکان، این آمار ۲درصدی تنها مربوط به خردسالانی است تست کرونا داده‌اند و به همین خاطر زالی هم اذعان داشته کودکان پخش کننده بسیار مهم کرونا هستند.

 

در همین ارتباط، رئیس کمیته اپیدمیولوژی کووید۱۹ اظهار داشته اغلب واکسن‌سازها حداقل سن دریافت واکسن را ۱۸ و برخی ۱۲ سال قرار داده‌اند و ضرورتی برای واکسیناسیون خردسالانِ بدون بیماری‌های زمینه‌ای برای رفتن به مدرسه وجود ندارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات