تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 1:18
کد خبر : 8553

ظریف-جلیلی؛ آخرین دوئل انتخابات۱۴۰۰

ظریف-جلیلی؛ آخرین دوئل انتخابات۱۴۰۰

آخرین نظرسنجی‌ها بعد از کناره‌گیری مهرعلیزاده، زاکانی و جلیلی از گود رقابت‌ بر سر ریاست‌جمهوری سیزدهم، حاکی از رشد ملموس آرای محسن رضایی است. با این حال، بسیاری از تحلیل‌های انتخاباتی همچنان رقابت اصلی را بین رئیسی و همتی می‌دانند.   بنابر اعلام منابع مختلف و اظهاراتی که اخیرا بهزاد نبوی عضو ارشد جبهه اصلاحات

آخرین نظرسنجی‌ها بعد از کناره‌گیری مهرعلیزاده، زاکانی و جلیلی از گود رقابت‌ بر سر ریاست‌جمهوری سیزدهم، حاکی از رشد ملموس آرای محسن رضایی است. با این حال، بسیاری از تحلیل‌های انتخاباتی همچنان رقابت اصلی را بین رئیسی و همتی می‌دانند.

 

بنابر اعلام منابع مختلف و اظهاراتی که اخیرا بهزاد نبوی عضو ارشد جبهه اصلاحات داشته، محمدجواد ظریف که اکنون در ترکیه به سر می‌برد وزارت امور خارجه دولت احتمالی همتی را پذیرفته است.

 

 

در مقابل و در دولت محتمل‌تر به ریاست رئیسی، بسیاری از سپردن وزارت خارجه به سعید جلیلی سخن می‌گویند تا در ساعات مانده به شروع انتخابات دوقطبی ظریف-جلیلی بر سر یکی از مهمترین پرونده‌های سیاسی یعنی سرنوشت برجام و رفع تحریم‌ها شکل بگیرد.

 

نکته قابل‌تامل اینکه رئیسی گفته به برجام پایبند خواهد بود اما جلیلی علنا بر مخالفت با FATF تاکید دارد و برجام را هم چکی سفید امضا در دست غربی‌ها می‌بیند. البته این احتمال هم وجود دارد که شاید رئیسی به‌جای سکانداری دستگاه دیپلماسی، فرمان دهد که جلیلی برای دومین بار دبیری شورای عالی امنیت ملی را در دست بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات