تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 18:55
کد خبر : 8567

انتظار رشد مشارکت با خنک شدن هوا

انتظار رشد مشارکت با خنک شدن هوا

*پرتیراژترین تصاویر و اخبار کانال‌های مجازی در روز انتخابات، مربوط به حضور چهره‌های شاخص سیاسی در حوزه‌های رای‌گیری بود.   *رهبر انقلاب در دعوت انتخاباتی امروز تصریح داشت «یک رأی هم مهم است. هیچ کس نگوید که حالا با یک رأی من چه اتّفاقی خواهد افتاد … به اعتقاد من با نیّت خدایی وارد بشوید،

*پرتیراژترین تصاویر و اخبار کانال‌های مجازی در روز انتخابات، مربوط به حضور چهره‌های شاخص سیاسی در حوزه‌های رای‌گیری بود.

 

*رهبر انقلاب در دعوت انتخاباتی امروز تصریح داشت «یک رأی هم مهم است. هیچ کس نگوید که حالا با یک رأی من چه اتّفاقی خواهد افتاد … به اعتقاد من با نیّت خدایی وارد بشوید، ثواب ببرید و این کار را انجام بدهید.»

 

*شاخص‌ترین چهره‌ سیاسی که اعلام کرده در انتخابات رای نمی‌دهد محمد احمدی نژاد است. در مقابل، اصلاح‌طلبان و حامیان همتی رای مهدی کروبی به این نامزد را به صورت گسترده بازتاب دادند.

 

 

*مخالفان و منتقدان دولت، دستگاه‌های اجرایی را به کارشکنی و کندی در فرایند انتخابات متهم کرده‌اند. پس از اعلام گشایش دیرهنگام برخی شعب اخذ رای، صولت مرتضوی نماینده ستاد رئیسی در وزارت کشور در نامه‌ای به وزیر کشور از اختلال در فرآیند رأی‌گیری در حوزه‌های جنوب شهر تهران شکایت کرد.

 

*زهره الهیان نماینده تهران اظهار داشت اگر مشکلِ نبود تعرفه ادامه داشته باشد شکایت نمایندگان از وزیر کشور قطعی است. احمد امیرآبادی فراهانی عضو هیات رئیسه مجلس هم درباره عملکرد وزیر کشور توئیت زد: یک روز هم از وزارتشان مانده باشد استیضاح می شوند.

 

*در خصوص مشکل تعرفه‌ها، سخنگوی شورای نگهبان پاسخ داد به رغم سه‌هزار گزارش، هنوز نمی‌توانیم نسبت به بحث مصرف تعرفه‌ها صحبت کنیم. همچنین قائم مقام دبیر شورای نگهبان گفت گزارش‌ها درباره کمبود تعرفه صحیح نیست.

 

*رییس ستاد انتخابات کشور اعلام داشت هیچ کس نباید بدون رای دادن از شعبه خارج شود. همچنین رئیس هیات بازرسی انتخابات تهران بیان داشته هر گونه تصویربرداری از برگه آرا به دلیل مشکلات دوره‌های پیشین ممنوع است.

 

 

*شورای نگهبان برای چاره‌جویی اختلال‌های پدید آمده در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در صورت آماده نبودن دستگاه احراز هویت در حوزه های انتخابیه، رای گیری به صورت دستی انجام شود.

 

*حجت مرتجی فعال رسانه‌ای در توئیتی نوشت: چند عامل روند انتخابات را کند کرده وبه شلوغی برخی حوزه ها منجر شده است:

۱.کندی و در برخی موارد کار نکردن دستگاه های بارکد خوان

۲.برگزاری همزمان ۴ انتخابات و طولانی بودن روند ثبت نام.

۳.پر کردن نام ۲۱ نفر برای انتخابات شوراها در تهران

۴.شیوع کرونا وکندی ورود مردم به دلیل پروتکل ها

 

*یک روز مانده به انتخابات، آخرین برآورد ایسپا از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۴۴ درصد بوده است. این در حالی است که رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی نصف این رقم را اعلام کرده‌اند. محسن سازگارا به ایران‌اینترنشنال گفته کمتر از ۲۰ درصد مردم رای خواهند داد و خیلی خیلی بتوانند مردم را تحریک بکنند ممکن است به ۲۳ تا ۲۴ درصد هم برسد.

 

 

*به گزارش خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۶:۴۵ امروز بیش از ۱۴ میلیون نفر (۲۳ درصد) در انتخابات ریاست جمهوری مشارکت داشته‌اند.

 

*به گزارش ایران مامن، گفته‌های فرمانده سپاه مبنی بر کمک ۱۳۰هزار بسیجی و سپاهی به ناجا در فرایند برگزاری انتخابات، حمله شماری از مخالفان جمهوری اسلامی به سفارتخانه‌های ایران در برلین و لندن، واژگونی خودروی حامل صندوق سیار و نیروهای رای‌گیری در استان کردستان از دیگر اخباری بود که در رسانه‌ها بازتاب یافت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات