تاریخ انتشار : دوشنبه 31 خرداد 1400 - 23:46
کد خبر : 8643

بیم و امید سهامداران درباره سیاست‌های بورسی دولت آتی

بیم و امید سهامداران درباره سیاست‌های بورسی دولت آتی

شاخص کل بازار سرمایه با رشدی نزدیک به پنج هزار واحد از مرز یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد عبور کرد.   روز دوشنبه ۳۱ خرداد برای دهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی و ۱۵۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد؛ وضعیتی که از دید برخی کارشناسان

شاخص کل بازار سرمایه با رشدی نزدیک به پنج هزار واحد از مرز یک میلیون و ۱۶۸ هزار واحد عبور کرد.

 

روز دوشنبه ۳۱ خرداد برای دهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی و ۱۵۱ میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد؛ وضعیتی که از دید برخی کارشناسان بورس و به رغم خوشبینی‌های موجود به آینده، از نیاز سرمایه‌گذاران موقت به نقدینگی حکایت دارد.

 

از سوی دیگر، گروهی از ناظران می‌گویند به رغم وعده‌هایی که رئیس‌جمهور منتخب درباره حمایت از بورس مطرح ساخته، ابهامات موجود درباره روابط خارجی در دولت آتی و رویکردهای تیم اقتصادی کابینه، بر ریسک بازار افزوده است.

 

با این حال، مرتضی دلخوش کارشناس بازار سرمایه با تحلیلی سیاسی از روندهای بورس و اشاره به تحرکات پولی جناح رقیب دولت بر این باور است بعد از روی کار آمدن دولت سیزدهم، می‌توان برای بازار سرمایه تا پایان سال روند رو به رشدی را پیش بینی کرد. قیمت‌های بازار سرمایه در کف قرار دارد، درحالی که طی یک سال گذشته قیمت های جهانی رشد داشتند و باید قیمت سهم‌ها افزایش پیدا می‌کرد.

 

درباره سیر تحولات بازار سرمایه باید گفت دیروز ورود خودرو به بورس کالا در هاله‌ای از ابهام قرار گرفت و سبب شد عرضه‌های خودرویی به‌شدت افزایش یابد؛ این در حالی است که پیش از این، بازار در مورد ورود خودرو به بورس کالا و رهایی آن از مضرات قیمت‌گذاری دستوری خاطرجمع شده بود.

 

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات