تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 15:40
کد خبر : 865

دستگیری موسس جمعیت امام علی (ع) ؛ شارمین در بند

دستگیری موسس جمعیت امام علی (ع) ؛ شارمین در بند

ایران مامن : صفحه توئیتر جمعیت امام علی (ع) یکشنبه شب اول تیرماه از بازداشت موسس این سازمان مردم نهاد خبر داد. به نوشته این صفحه مجازی، علاوه بر «شارمین میمندی نژاد»، «مرتضی کی منش» مسئول رسانه‌ای و «کتایون افرازه» بازرس علی‌البدل جمعیت هم دستگیر شده اند. خبرگزاری «فارس» امروز در این باره نوشت: پیگیری

ایران مامن : صفحه توئیتر جمعیت امام علی (ع) یکشنبه شب اول تیرماه از بازداشت موسس این سازمان مردم نهاد خبر داد.

به نوشته این صفحه مجازی، علاوه بر «شارمین میمندی نژاد»، «مرتضی کی منش» مسئول رسانه‌ای و «کتایون افرازه» بازرس علی‌البدل جمعیت هم دستگیر شده اند.

خبرگزاری «فارس» امروز در این باره نوشت: پیگیری های خبرنگار قضایی فارس، حکایت از صحت این خبر داشته و مشخص شده است که این فرد در پوشش اقدامات عام‌المنفعه با مراکز ضد ایرانی همکاری داشته است. براساس اطلاعات به دست آمده عناصر اصلی این موسسه علاوه بر توهین به مقدسات و ترویج تفکرات انحرافی ضد دینی با رسانه‌های معاند و بیگانه همکاری داشته اند.

پیش از این روزنامه «کیهان» بیشترین حملات را متوجه میمندی نژاد کرده بود. یکی از دلایل این حملات به پدر شارمین یعنی «محمدحسین میمندی نژاد» بر می گردد که دارای ارتباطاتی با خاندان پهلوی بوده است. با این حال، برخی ناظران این حملات را ناشی از نگرانی های موجود از بالا گرفتن کار سمن ها عنوان کرده اند.

«کیهان» در گزارشی در باره میمندی نژادِ پسر نوشته است: اکنون شارمین نیز که همین تفکرات التقاطی را از پدر خود به ارث برده با تفسیرهای عجیب و غریب از آیات قرآن به تحریف احکام الهی و انکار رویدادهای تاریخ تشیع نظیر شهادت حضرت زهرا(س) می‌پردازد.

جمعیت امام علی (ع) که یکی از بزرگترین و گسترده ترین سازمان های مردم نهاد کشور محسوب می شود یک نهاد غیردولتی و مستقل دانشجویی و مردمی تعریف شده که در سال ۱۳۷۸ شروع به کار و در سال ۱۳۷۹ نخستین دفتر رسمی خود را در دانشگاه صنعتی شریف تأسیس کرد.

جمعیت امام علی (ع)

جمعیت امام علی (ع) با عرصه فعالیت سراسری در سطح کشور، طی سال های اخیر با هدایت شارمین میمندی نژاد و مدیریت همسرش «زهرا رحیمی» اقداماتی چون کسب رضایت برای رهایی اعدامیان از مرگ، برگزاری آیین «کوچه گردان عاشق» جهت تامین نیاز اقشار محروم، «شام عیاران» جهت مبارزه با اعتیاد، راه اندازی «لیگ پرشین» برای ترویج ورزش در مناطق حاشیه و بین نان آوران کوچک و … را به انجام رسانده است.

این جمعیت همچنین پس از ۱۰ سال فعالیت در سال ۲۰۱۰ به عضویت شورای اقتصادی و اجتماعی سازمان ملل متحد ECOSOC درآمد. یکی از آخرین عرصه های حضور فعال و چشمگیر جمعیت، امدادرسانی به حادثه دیدگانِ سیل بهار پارسال بود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات