تاریخ انتشار : شنبه 5 تیر 1400 - 23:56
کد خبر : 8748

تخت‌گاز بازار سرمایه با سوخت‌وساز تورم

تخت‌گاز بازار سرمایه با سوخت‌وساز تورم

شاخص کل بازار سرمایه در پنجمین روز تیرماه با رشد بیش از ۲۰هزار واحدی (۱.۷۱درصد رشد) از مرز یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد گذشت.   رشد امروز بورس با رسیدن قیمت دلار به ۲۴هزار و ۵۰۰ تومان همراه شد. از دید طیفی از کارشناسان اقتصادی، افزایش شاخص کل بورس به شکل کنونی و نیز

شاخص کل بازار سرمایه در پنجمین روز تیرماه با رشد بیش از ۲۰هزار واحدی (۱.۷۱درصد رشد) از مرز یک میلیون و ۲۳۳ هزار واحد گذشت.

 

رشد امروز بورس با رسیدن قیمت دلار به ۲۴هزار و ۵۰۰ تومان همراه شد. از دید طیفی از کارشناسان اقتصادی، افزایش شاخص کل بورس به شکل کنونی و نیز قیمت ارزهای خارجی از اکنون زنگ خطری را برای اوضاع اقتصادی به صدا درآورده است.

 

علی سعدوندی کارشناس اقتصادی در خصوص روند صعودی بورس می‌گوید: با روندی که دولت در روزهای آخر اقدام به ولخرجی از محل تنخواه‌گردان نزد بانک مرکزی (بخوانید پولی‌سازی) کرده است، دست‌درازی مستقیم دولت به منابع پرقدرت بانک مرکزی باید یک بار و برای همیشه جرم‌انگاری شود. ایجاد تورم خیانت است حتی اگر بورس را صعودی کند.

 

از سوی دیگر برخی تحلیلگران معتقدند روند رو به رشد شاخص کل بورس بیش از هر چیز ناشی از انتظارات تورمی است. از این منظر و با وجود اعلام تورم ۴۳درصدی از سوی بانک مرکزی، عواملی چون بودجه انبساطی ۱۴۰۰ و حجم نقدینگی به شکلی است که در صورت انجام نشدن اقدامی اساسی از سوی دولت، ده‌ها درصد تورم اضافی را بر جامعه تحمیل خواهد کرد.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات