تاریخ انتشار : دوشنبه 2 تیر 1399 - 23:01
کد خبر : 876

تا… ریپورت، بچه ‌فروش‌ ها ساقی می‌شوند

تا… ریپورت، بچه ‌فروش‌ ها ساقی می‌شوند

ایران مامن : پسربچه‌ی فروشی به طور عادی ممکن است گران تر از دختر باشد اما نوزاد دختر دوماهه چشم رنگی بیشترین قیمت را در پیج فروش نوزاد در اینستا دارد. یکی از دلایل تفاوت نرخ دختر و پسر نوزاد مسائل مربوط به شرایط محرم شدن و بلوغ است. با این حال و همچنان که

ایران مامن : پسربچه‌ی فروشی به طور عادی ممکن است گران تر از دختر باشد اما نوزاد دختر دوماهه چشم رنگی بیشترین قیمت را در پیج فروش نوزاد در اینستا دارد.

یکی از دلایل تفاوت نرخ دختر و پسر نوزاد مسائل مربوط به شرایط محرم شدن و بلوغ است. با این حال و همچنان که گفته شد دختربچه چشم رنگی مرغوب‌ترین کالایی است که در بازار بچه‌فروشی عرضه می‌شود.

امروز یک صفحه بچه‌فروشی در اینستاگرام ریپورت و از دسترس خارج شد. چند روز پیش هم پیج زنی که در مشهد با انتشار تصاویر کودک‌آزاری از عواطف مردم برای درآمدزایی استفاده می‌کرد به چنین سرنوشتی دچار شد. البته این زن در کوتاه زمانی دستگیر شد و شماره کارتی که برای دریافت پول منتشر کرده بود سرنخ این دستگیری شد.

به گزارش ایران مامن نتایج یه بررسی و کنجکاوی ساده نشان می دهد که بچه‌فروش‌های مجازی برای واسطه شدن میان عرضه و تقاضا ده، بیست میلیون تومان مطالبه می‌کنند؛ البته هرچقدر تیغ ببرد و گاه این رقم تا دو سه میلیون تومان هم پایین می‌آید.

گفت و گوی مجازیگفت و گوی مجازی

تصاویر یک و دو : گفت و گوی مجازی میان خریدار و واسطه فروش نوزاد

 

بیشترین رقم برای دختربچه زیر دوماه و چشم رنگی به ۳۰۰ میلیون تومان می رسد. بعضی هم رایگان واگذار می‌شوند؛ رایگانِ رایگان هم که نه چون صاحب پیج و دلال از «حق واسطه‌گری» خود نمی‌گذرد.

فروش کودک

تصویر سه: نمونه ای از نوزادان و کودکان فروشی در اینستاگرام

 

این معاملات همیشه مطابق میل خریدار یا فروشنده پیش نمی رود. یک خانواده ممکن است به قیمتی گزاف دختربچه ای چشم رنگی را خریداری کند اما پس از چند سال چهره اش به مهاجران افغانستانی بکشد.

از طرف دیگر معلوم نیست فروشنده و واسطه هم به همه پولی که توافق کرده اند برسند.

امروز در اینستاگرام پیج «سرپرستی واگذاری نوزاد و بچه» ریپورت شد اما نکته اینجا است که مجراهای ارتباطی در فضای مجازی پا برجاست.

صاحب پیج مذکور اگر گیر نیافتد شماره های مختلف خود را مثل ساقی‌ها، کاسب‌ها، خاله‌ها و عمه‌ها و … در میان مشتریانش پراکنده و در عمل ریپورت کردن چندان تاثیری در توقف این معامله نخواهد داشت.

برای معامله هر چیزی از جمله یک نوزاد تنها مالکیت یک سیمکارت که چند دست چرخیده کفایت می‌کند. این در حالی است که هنوز خیلی از متقاضیان سهام عدالت با وجود ایجاد صف های طولانی و کروناییِ خرید سیمکارت، موفق به دریافت سهمشان از عدالت نشده اند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 3 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات