تاریخ انتشار : جمعه 11 تیر 1400 - 14:57
کد خبر : 8882

اوضاع متفاوت کرونا در جهان و رقابت انواع انگلیسی و هندی در ایران

اوضاع متفاوت کرونا در جهان و رقابت انواع انگلیسی و هندی در ایران

سیاست‌های مختلف کشور‌ها و سطح متفاوت واکسیناسیون در کنار ملاحظات سیاسی و تبلیغاتی دولت‌ها باعث شده تا اوضاع متفاوتی را در زمینه کرونا در سطح جهان شاهد باشیم.   بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، اروپا با موج تازه‌ای از پاندمی روبرو است که از ۱۰هفته گذشته به این سو بی‌سابقه است و ضریب ابتلا هم

سیاست‌های مختلف کشور‌ها و سطح متفاوت واکسیناسیون در کنار ملاحظات سیاسی و تبلیغاتی دولت‌ها باعث شده تا اوضاع متفاوتی را در زمینه کرونا در سطح جهان شاهد باشیم.

 

بنابر اعلام سازمان جهانی بهداشت، اروپا با موج تازه‌ای از پاندمی روبرو است که از ۱۰هفته گذشته به این سو بی‌سابقه است و ضریب ابتلا هم ۱۰درصد افزایش نشان می‌دهد.

 

 

در مقابل، چین در جشن‌های یکصدمین سالگرد حزب کمونیست در مهار کرونا قدرتنمایی کرد و ترکیه‌های طی روزهای اخیر از سومین مرحله محدودیت‌های کرونایی خارج شد.

 

در ایران اما موج پنجم به تازگی آغاز و اوضاع استان‌هایی چون سیستان‌وبلوچستان «فوق بحرانی» اعلام شده است؛ استانی که ۹۰درصد موارد ابتلا از نوع انگلیسی و دلتای هندی است و ۶۰ درصد مبتلایان ۳۰تا۶۰ساله اند.

 

در هرمزگان هم که کرونای هندی پشت دروازه‌های این استان در کمین نشسته و فعلا این سویه انگلیسی است که تاخت‌وتاز می‌کند.

 

بنابر اعلام سخنگوی ستاد کرونا از شهریور ماهانه ۷میلیون واکسن داخلی برکت، یک میلیون پاستور، یک میلیون اسپوتنیک و ۲میلیون دوز انواع وارداتی دیگر وارد چرخه واکسیناسیون خواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات