تاریخ انتشار : شنبه 12 تیر 1400 - 20:08
کد خبر : 8915

«تک‌خواری» در شهرداری یا «ترک تشریفات» سرسام‌آور

«تک‌خواری» در شهرداری یا «ترک تشریفات» سرسام‌آور

چند روز بعد از اظهارات «مهدی چمران» رئیس آتی شورای شهر تهران درباره واگذاری‌های املاک شهرداری تهران و جذب دقیقه نودی چند هزار نیرو، اولین روز هفته با افشاگری‌هایی درباره هزینه‌کرد مرکز ارتباطات شهرداری تهران آغاز شد.   بر اساس تنها یک فقره قرارداد که آن هم در سایت شهرداری منتشر شده، ۳۹۶میلیون تومان تحت

چند روز بعد از اظهارات «مهدی چمران» رئیس آتی شورای شهر تهران درباره واگذاری‌های املاک شهرداری تهران و جذب دقیقه نودی چند هزار نیرو، اولین روز هفته با افشاگری‌هایی درباره هزینه‌کرد مرکز ارتباطات شهرداری تهران آغاز شد.

 

بر اساس تنها یک فقره قرارداد که آن هم در سایت شهرداری منتشر شده، ۳۹۶میلیون تومان تحت عنوان «توزیع محتوا در شبکه‌های اجتماعی» هزینه شده است.

 

به گزارش ایران مامن، همزمان برخی روزنامه‌نگاران اسنادی را در این زمینه منتشر کردند که حاکی از فرایند پول‌رسانی از بودجه شهرداری به معدودی افراد خاص بود.

 

آش قراردادها و افشاگری‌ها چنان شور شد که روزنامه‌نگارهای خارج‌نشین هم به آن واکنش نشان دادند از جمله رضا حقیقت نژاد که توئیت کرده دیروز پرسان بودم «توزیع محتوا» چیست که حدود ۴۰۰ میلیون تومان از شهرداری تهران برایش پول گرفته‌اند، امروز متوجه شدم برای «ارتقا جایگاه صفحه اینستاگرام» هم حدود ۱۹۰ میلیون تومان داده‌اند. تولید محتوای اینستاگرام هم حدود ۶۰۰ میلیون تومان؛ علی برکت الله.

 

پس از آن «غلام محمدی» رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران که مستقیما پای ثابت پرداخت‌ها بوده به میدان آمد و با تکذیب ادعاها گفت از وضعیت شفافیت شهرداری خرسند است.

 

انعقاد قراردادهای درون‌گعده‌ای، هزینه‌های چند صدمیلیونی فقط برای فالوئرگیری یک پیج اینستاگرامی سیزده‌چهارده‌هزار نفری، پرداخت پول برای انتشار اخبار در رسانه‌ها و … هرچند ممکن است برای فاکتورسازی مفید باشد اما دفاع از آن پیش غیراستخوان‌خردکرده‌های رسانه هم به سختی میسر خواهد بود.

 

گذشته از آن که مدعیان حیف و میل بیت المال و اداره گران شهر در دوره قبلی، تحت عنوان قواعدی چون «ترک تشریفات» همان مسیر قبلی را در حد توان خود پیموده‌اند.

 

البته برخی با نگاهی متفاوت به ماجرا نگریسته و افشاگری‌های اخیر را به دلیل نارضایتی دسته‌ای از روزنامه‌نگاران به تک‌خواری دوستانشان مورد توجه قرار داده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات