تاریخ انتشار : یکشنبه 13 تیر 1400 - 15:43
کد خبر : 8937

هشدار درباره تورهای واکسنی ارمنستان

هشدار درباره تورهای واکسنی ارمنستان

با گذشت چند روز از آغاز موج پنجم کرونا در کشور، دور تازه محدودیت‌ها اعلام شد. با این حال، گروهی از متخصصان و مسئولان بیمارستانی با اشاره به وضعیت بستری‌ها، بر تعطیلی واقعی و گسترده اصرار دارند.   بر اساس تصمیم ستاد کرونا، سفر از مبدا و به مقصد شهرهای نارنجی و قرمز از امروز

با گذشت چند روز از آغاز موج پنجم کرونا در کشور، دور تازه محدودیت‌ها اعلام شد. با این حال، گروهی از متخصصان و مسئولان بیمارستانی با اشاره به وضعیت بستری‌ها، بر تعطیلی واقعی و گسترده اصرار دارند.

 

بر اساس تصمیم ستاد کرونا، سفر از مبدا و به مقصد شهرهای نارنجی و قرمز از امروز ممنوع است و تنها مشاغل ضروری در تهران و بسیاری از شهرها (گروه شغلی یک) اجازه فعالیت دارند.

 

در این میان، بازار سفر به ارمنستان و حتی حضور در مرز این کشور برای تزریق واکسن داغ است. رئیس اتحادیه شرکت‌های حمل و نقل مسافری از افزایش درخواست اتوبوس دربستی به سمت ارمنستان خصوصا شهر مرزی نوردوز خبر داده است.

 

تجارت نیوز گزارش داده تاکسی و اتوبوس دربستی به ترتیب با قیمت‌های سه و ۱۲ میلیون، متقاضیان را به ارمنستان می‌رسانند و این امکان وجود دارد که افراد برای خانواده و آشنایان خود هم واکسن تهیه کنند.

 

در واکنش به این وضعیت، کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو گفته استقبال نکردن مردم ارمنستان از واکسن آسترازنکا که تاریخ مصرف مشخص دارد باعث شده تا در این کشور واکسن مجانی به توریست‌ها تزریق شود.

 

همچنین مسعود مردانی عضو کمیته علمی ستاد کرونا گفته آسترازنکا برای فرم آفریقایی ویروس کرونا واکسن مناسبی نیست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات