تاریخ انتشار : دوشنبه 14 تیر 1400 - 23:59
کد خبر : 8979

رشد بورس، نفت و ارزهای دیجیتال برابر کاهش قیمت طلا و ارز

رشد بورس، نفت و ارزهای دیجیتال برابر کاهش قیمت طلا و ارز

رشد حدود ۱۱ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه در چهاردهم تیرماه سبب شد تا ریزش دو روز ابتدایی هفته جبران شود و شاخص کل از یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد بگذرد.   روند اصلاحی شاخص کل بورس در حالی پس از دو روز متوقف شد که در سایر بازارها قیمت طلا، سکه و ریزش

رشد حدود ۱۱ هزار واحدی شاخص بازار سرمایه در چهاردهم تیرماه سبب شد تا ریزش دو روز ابتدایی هفته جبران شود و شاخص کل از یک میلیون و ۲۵۴ هزار واحد بگذرد.

 

روند اصلاحی شاخص کل بورس در حالی پس از دو روز متوقف شد که در سایر بازارها قیمت طلا، سکه و ریزش همه ارزها در برابر ریال افت داشت و دلار به کانال ۲۴هزار تومان بازگشت.

 

سایر خبرهای مهم در عرصه اقتصاد، بالا رفتن قیمت نفت به خاطر شکست توافقات بر سر کاهش قیمت بود که باعث شد رقم حدود ۷۷ دلار برای هر بشکه نفت برنت ثبت شود و قیمت این کالا به بالاترین میزان از سال ۲۰۱۵ تاکنون برسد.

 

در ارتباط با حضور نفت در بازار سرمایه مدیرعامل بورس انرژی اظهار داشت: با وجود اینکه این بورس آماده انجام معاملات نفت است اما اراده ای از سوی وزارت نفت برای عرضه این محصول در بورس انرژی وجود ندارد.

 

همچنین در ادامه رشد ارزهای دیجیتال، بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان پیش‌بینی کرد روند نزولی بیت کوین خاتمه یابد؛ وضعیتی که ممکن است تردیدها در مورد انتقال سرمایه از بازار رمزارزها به بورس را تحت تاثیر قرار دهد.

 

و اما درباره تحولات بازار سرمایه امیرحسین واعظ کارشناس بورس اظهار داشته افت و خیز شاخص ‌کل حول محور یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحد ادامه دارد و در نتیجه برخی روزها نماگر بازار سبزپوش و برخی روزها نزولی است. در این روند قدرت و فشار فروشندگان افت محسوسی داشته است.

 

میترا تاتاری دیگر تحلیلگر بازار سرمایه توصیه کرده در وضعیت فعلی بازار که هیجان غالب شده است سهامداران نباید با عجله اقدام به خرید سهم کنند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات