تاریخ انتشار : سه شنبه 15 تیر 1400 - 16:14
کد خبر : 8990

آمار کرونا در تهران هم پنج برابر می‌شود؟

آمار کرونا در تهران هم پنج برابر می‌شود؟

بر اساس اعلام معاون درمان ستاد کرونا در تهران، ویروس دلتای هندی رسما وارد پایتخت شد.   این در حالی است که به گفته رئیس ستاد کرونا استان تهران، در روز ۱۴ تیرماه رکورد بستری‌های استان شکسته شد، ۵۴۰۰ نفر تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند و تعداد جانباختگان یک شبانه روز از مرز ۵۰ تن

بر اساس اعلام معاون درمان ستاد کرونا در تهران، ویروس دلتای هندی رسما وارد پایتخت شد.

 

این در حالی است که به گفته رئیس ستاد کرونا استان تهران، در روز ۱۴ تیرماه رکورد بستری‌های استان شکسته شد، ۵۴۰۰ نفر تحت مراقبت ویژه قرار گرفته‌اند و تعداد جانباختگان یک شبانه روز از مرز ۵۰ تن گذشت.

 

از سیستان و بلوچستان هم وزارت بهداشت خبر داده که موارد ابتلا در پیک جدید، روزانه ۱۵۰۰ نفر یعنی پنج برابر امواج گذشته است و این یعنی دلتا با قدرت سرایت هولناکی پیش می‌رود.

 

در چنین شرایطی انتشار تصاویر مربوط به فروش کفن در خیابان شهرهای این استان خبرساز شده است. البته وزارت بهداشتی ها می‌گویند خودداری بسیاری از اهالی استان از دریافت واکسن و رعایت نکردن پروتکل ها مهمترین عوامل بحرانی شدن وضعیت سیستان و بلوچستان بوده است.

 

نکته هراس‌آور دیگر را علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری دیگر بیان کرد: براساس نظر کارشناسان قدرت سرایت دلتا ۱۰ برابر ویروس‌های کرونای قبلی است. ویروس دلتا متاسفانه تا ۲۹ روز خود را در تست نشان نمی‌دهد و همین،‌ زنجیره ابتلا را گسترده‌تر کرده است.

 

در آستانه تاخت و تاز کرونای هندی در کلانشهرها، وزارت بهداشت اعلام کرده احتمال ورود محموله جدید واکسن در انتهای هفته وجود دارد. واکسیناسیون ۵۰سال به بالا در استان‌های جنوبی هم به شرط تامین واکسن صورت خواهد گرفت و مشاغل پرخطر مانند معلمان از اواسط مرداد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات