تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 0:02
کد خبر : 9006

بورس امسال با پارسال هنوز تفاوتی جدی دارد

بورس امسال با پارسال هنوز تفاوتی جدی دارد

شاخص کل بورس در میانه تیرماه با جهش ۲.۱۲ درصدی معادل ۲۶۶۰۰ واحد به سمت عدد یک میلیون و ۲۸۱ جهش کرد.   به گفته میثم مسلمان زاده تحلیلگر بازار سهام، کم شدن حاشیه‌های پیرامون بازار سرمایه و کاهش دستکاری در قوانین و مقررات بازار سهام توانست تا حد زیادی تعادل را به بازار برگرداند

شاخص کل بورس در میانه تیرماه با جهش ۲.۱۲ درصدی معادل ۲۶۶۰۰ واحد به سمت عدد یک میلیون و ۲۸۱ جهش کرد.

 

به گفته میثم مسلمان زاده تحلیلگر بازار سهام، کم شدن حاشیه‌های پیرامون بازار سرمایه و کاهش دستکاری در قوانین و مقررات بازار سهام توانست تا حد زیادی تعادل را به بازار برگرداند و به بهبود کلی روند بازار کمک کند.

 

و اما نگاه‌های دیگری هم به این روند وجود دارد. با وجود سیر صعودی ۲هفته اخیر همچنان بازار فعلی با بازار سال گذشته کاملاُ متفاوت است و فاصله دارد؛ ورود و خروج پول حقیقی از ابتدای سال ۹۹ تا ۱۵ تیرماه به همراه روند تجمعی و میانگین متحرک ۱۴ روز آن (نمودار خطی) از خروج حدود  ۱۰۱ هزار میلیارد تومانی پول حقیقی از مرداد ۱۳۹۹ تاکنون حکایت دارد.

 

با این حال، برآیند وضعیت و عملکرد سمت تقاضا نشان می‌دهد که بازیگران به تدریج در آستانه نگاه دوباره جدی به بازار سرمایه‌اند. از سویی دیگر بورس‌بازان نسبت به برنامه‌های دولت رئیسی و احیای برجام خوش بین‌اند. این در حالی است که از دید منتقدان، بورس‌بازان نباید چندان به خوش‌بینی خود دامن بزنند و آن را به صورت مطلق و حتمی ببینند.

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات