تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 تیر 1400 - 15:18
کد خبر : 9016

برکت پای لنگ واکسیناسیون را حرکت می‌دهد؟

برکت پای لنگ واکسیناسیون را حرکت می‌دهد؟

در حالی که واکسیناسیون دوز اول کرونا بنابر اعلام اداره آمار ملی بریتانیا در برخی کشورهای پیرامون ایران از ۱۰۰درصد فراتر رفته، این آمار در کشور ما همچنان ناچیز است.   تاکنون حدود ۶ درصد جمعیت ایران یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و تعداد افرادی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده

در حالی که واکسیناسیون دوز اول کرونا بنابر اعلام اداره آمار ملی بریتانیا در برخی کشورهای پیرامون ایران از ۱۰۰درصد فراتر رفته، این آمار در کشور ما همچنان ناچیز است.

 

تاکنون حدود ۶ درصد جمعیت ایران یک دوز واکسن کرونا را دریافت کرده و تعداد افرادی که هر دو دوز واکسن را تزریق کرده اند حدود دو درصد جمعیت کشور است.  بر اساس آمار وزارت بهداشت مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور اندکی از ۶ میلیون و  ۵۰۰ هزار دوز فراتر رفته و بر اساس  این آمار روزانه بین ۲۵ تا ۴۰ هزار نفر در ایران واکسن کرونا دریافت می کنند.

 

پس از برگزاری مسابقات فوتبال یورو۲۰۲۰ با حضور تماشاگر، سعودی‌ها هم اعلام کرده‌اند از ظرفیت ورزشگاه‌های به صورت صد درصدی برای تماشاگران استفاده خواهند کرد.

 

در ایران اما به رغم هشدارها، مسافرت‌های واکسنی به مقصد خارج از کشور ادامه دارد از جمله سخنگوی گمرک اعلام کرده فقط از طریق زمینی طی ۲هفته بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ ایرانی از مرز نوردوز ارمنستان گذشته اند.

 

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی ستاد کرونا یک و نیم میلیون دوز واکسن فردا وارد کشور می‌شود. در این میان هنوز مسئولان وزارت بهداشت و ستاد کرونا درباره ماجرای خروج ۱.۲ میلیون دوز واکسن برکت از چرخه واکسیناسیون توضیح روشنی نداده‌اند؛ واکسنی که به گفته رئیس ستاد اجرایی فرمان امام قرار است تا ۲۵ تیرماه بیش از ۳میلیون دوز دیگر آن تولید و تحویل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات