تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 تیر 1400 - 10:55
کد خبر : 9195

سیگنال‌های سیاسی که بورسی‌ها می‌گیرند

سیگنال‌های سیاسی که بورسی‌ها می‌گیرند

شاخص کل بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته سوم تیرماه به یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید تا در مجموع، این هفته رشدی ۴.۸ درصدی از کف مقدار شاخص کل را شاهد باشیم.   در هفته‌ای که گذشت برخی از تحلیلگران، فراز و فرودهای بورس را در ارتباط با بالا و پایین‌ رفتن‌های

شاخص کل بازار سرمایه در آخرین روز کاری هفته سوم تیرماه به یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد رسید تا در مجموع، این هفته رشدی ۴.۸ درصدی از کف مقدار شاخص کل را شاهد باشیم.

 

در هفته‌ای که گذشت برخی از تحلیلگران، فراز و فرودهای بورس را در ارتباط با بالا و پایین‌ رفتن‌های قیمت ارز مورد توجه قرار دادند؛ دلاری که نتوانست کانال ۲۵ هزار تومانی را حفظ کند و به نظر می‌رسد فعلا توش‌وتوانی برای تغییر جایگاه ۲۴هزار و ۵۰۰ تومانی ندارد.

 

و اما برای بسیاری از بورسی‌ها مشخص شد که توافق هسته‌ای به این زودی‌ها حاصل نخواهد شد. در ششمین سالروز برجام رسانه‌هایی چون رویترز و بلومبرگ نوشتند دور هفتم مذاکرات وین در دولت دوازدهم برگزار نخواهد شد؛ تصمیمی که گویا از سوی تهران اتخاذ شده است.

 

با وجود این، اعلام آمریکایی‌ها در زمینه رفع بخشی از تحریم‌ها که دسترسی ایران را به منابعش در کره جنوبی و ژاپن میسر می‌سازد این سیگنال را به بازاری‌ها می‌دهد که ماجرای رفع تحریم‌ها دیر و زود دارد اما سوخت و سوز خاصی برای آن قائل نیستند.

 

با نگاهی به مولفه‌های سیاسی دخیل در بورس و نیز خوش‌بینی‌ها به رویکرد دولت سیزدهم به بازار سیاسی بسیاری از تحلیلگران می‌گویند، دلیل مشخصی برای بازگشت شاخص بورس به مدار نزولی وجود ندارد، بنابراین و با توجه به انتظارات تورمی، توقف و اصلاح موقت در روند صعودی بازار طبیعی است و این موضوع نباید برای سهامداران نگران‌کننده باشد.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات