تاریخ انتشار : شنبه 26 تیر 1400 - 18:02
کد خبر : 9246

همدستی انگلیسی با هوش مصنوعی علیه دارک وب

همدستی انگلیسی با هوش مصنوعی علیه دارک وب

در بیش از صد سال گذشته آژانس ارتباطات الکترونیک، مسئولیت رمزگشایی در ارتباطات جهانی لندن را برعهده داشته و همزمان از سیستم‌های ارتباطاتی منتهی به انگلیس نیز محافظت کرده است.   این نهاد اطلاعاتی اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی (AI) تهدیدهای پیچیده را کشف و تحلیل کند.

در بیش از صد سال گذشته آژانس ارتباطات الکترونیک، مسئولیت رمزگشایی در ارتباطات جهانی لندن را برعهده داشته و همزمان از سیستم‌های ارتباطاتی منتهی به انگلیس نیز محافظت کرده است.

 

این نهاد اطلاعاتی اخیرا با انتشار گزارشی اعلام کرده قصد دارد با استفاده از هوش مصنوعی (AI) تهدیدهای پیچیده را کشف و تحلیل کند.

 

«جرمی فلمینگ» مدیر اداره ارتباطات الکترونیک بریتانیا مدعی است با اینکه استفاده از هوش مصنوعی در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات از مدت‌ها قبل آغاز شده با این حال استفاده از این فناوری برای تشخیص الگوهای پیچیده از میان انبوهی از داده ها در کمترین زمان (چند ثانیه) امری حیاتی خواهد بود. در حالی که بدون هوش مصنوعی تجزیه و تحلیل برخی داده ها ماه ها و حتی سال ها زمان نیاز دارد، با استفاده از این فناوری می‌توان تحولی اساسی در روند کاری سازمان‌های اطلاعاتی ایجاد و الگوهای پیچیده را در چند ثانیه تحلیل کرد.

 

بر اساس برنامه ارتباطات الکترونیک بریتانیا، رصد Dark Web  در اولویت است؛ شبکه‌ای که عموم به آن دسترسی ندارند و بستر اصلی فعالیت‌های غیرقانونی در سراسر جهان است.

به باور تهیه‌کنندگان این برنامه، هوش مصنوعی در حوزه های متعددی می تواند کاربرد داشته باشد که یکی این موارد مقابله با روند رو به رشد کودک آزاری  آنلاین و افشای هویت عاملان است. نقشه برداری از شبکه جهانی قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان و تجزیه و تحلیل معاملات مالی به صورت لحظه ای و رصد پولشویی در سراسر جهان می توان تحولی چشمگیر باشد. ضمن اینکه آینده بسیاری از علوم و فناوری‌ها به خصوص فناوری‌های نوظهوری مانند علوم محاسباتی، زیست شناسی مصنوعی و … با هوش مصنوعی گره خواهد خورده است.

 

در برنامه آژانس ارتباطات دولتی تصریح شده این نهاد به دنبال راه هایی برای ارتقای استفاده از هوش مصنوعی (در بخش توسعه و تحقیقات) انگلستان است. این هدف می تواند با ایجاد ارتباط میان صنایع و شرکت های تکنولوژیک نوپا و حمایت مالی از این حوزه صورت گیرد.

 

در نهایت اداره ارتباطات به دنبال تدوین آیین نامه اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی است تا مانع سوء استفاده از این فناوری از سوی گروه های غیرقانونی گردد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات