تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 0:02
کد خبر : 9250

همداستانی بازار سهام، مسکن و ارز در وضعیت «طبیعی»

همداستانی بازار سهام، مسکن و ارز در وضعیت «طبیعی»

اولین روز از آخرین هفته تیرماه، رشد حدود ۵۷۰۰ واحدی باعث شد تا شاخص کل بازار سرمایه به یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد برسد.   در توصیف وضعیت کنونی بازار سرمایه بسیاری می‌گویند بعد از رشدی شارپی و به نسبت سریع طی هفته‌های اخیر در وضعیتی شبه‌رکودی قرار داریم، با این حال بازار در

اولین روز از آخرین هفته تیرماه، رشد حدود ۵۷۰۰ واحدی باعث شد تا شاخص کل بازار سرمایه به یک میلیون و ۳۱۱ هزار واحد برسد.

 

در توصیف وضعیت کنونی بازار سرمایه بسیاری می‌گویند بعد از رشدی شارپی و به نسبت سریع طی هفته‌های اخیر در وضعیتی شبه‌رکودی قرار داریم، با این حال بازار در وضعیتی «طبیعی» قرار دارد که مهمترین متغیر دخیل در تحولاتش انتظارات تورمی است.

 

علاوه بر این باید گفت در روزهای آینده بورس به دلیل سیگنال‌هایی که دریافت داشته از جمله تغییرات نرخ ارز و کاهش نرخ بهره، روندی متعادل و مثبت را طی خواهد کرد. البته در برخی از روزها روند صعودی را نمی‌بینیم و بازار فقط با روند تعادلی خود پیش می‌رود.

 

کارشناسان بازار سرمایه می‌گویند این وضعیت تعادلی جاذبه بیشتر و ریسک کمتری نسبت به شرایط پرجنب‌وجوش سابق دارد. شاهد آن هم این که در اولین روز هفته ۱۳۵ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد که نسبت به روز کاری قبل رشد ۴۶۲ درصدی داشته است.

 

نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد اینکه رشد بازار سهام همپا و همسو با بازارهایی چون مسکن و ارز بوده که گزارش اخیر بانک مرکزی در بررسی تطبیفی اوضاع خردادماه با اردیبهشت آن را تایید می‌کند.

 

به عبارتی دیگر سمت و سوی بورس مطابق با شرایط تورمی اقتصاد پیش رفته و چیزی جدای از این روند نبوده و به همین دلیل کارشناسان قائل به وضعیت طبیعی برای بازار سهامند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات