تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 2:16
کد خبر : 9255

تعبیر کابوس تغییرات اقلیمی/ گران‌ترین اردیبهشت ممکن

تعبیر کابوس تغییرات اقلیمی/ گران‌ترین اردیبهشت ممکن

*در حالی که از استان‌های جنوبی ایران تا ترکیه، هلند، بلژیک و آلمان غرق در سیلاب است، خوزستان و نواحی جنوب عراق در آتش بی‌آبی می‌سوزد؛ هشداری که سال‌ها پیش درباره تبعات تغییرات اقلیمی مطرح شد اما جدی گرفته نشد.   *تاکنون در غرب اروپا بیش از ۱۶۰ تن جان خود را بر اثر بارش‌های

*در حالی که از استان‌های جنوبی ایران تا ترکیه، هلند، بلژیک و آلمان غرق در سیلاب است، خوزستان و نواحی جنوب عراق در آتش بی‌آبی می‌سوزد؛ هشداری که سال‌ها پیش درباره تبعات تغییرات اقلیمی مطرح شد اما جدی گرفته نشد.

 

*تاکنون در غرب اروپا بیش از ۱۶۰ تن جان خود را بر اثر بارش‌های کم‌سابقه از دست داده‌ و صدها نفر مفقودند. در ایران هم حداقل ۵نفر بر اثر سیلاب‌های استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان جان باخته‌اند.

 

*در سیستان طوفان نیز مزید بر علت شده و خسارات زیادی بر کشاورزی و خطوط انتقال برق وارد کرده است.

 

*رسانه‌های خارجی سه روز بعد از شروع اعتراضات در خوزستان بر ابعاد پوشش آن می‌افزایند. پس از تایید مرگ یک نفر در شادگان، ایران اینترنشنال از قتل یک معترض در اهواز خبر داد.

 

*مقامات تهران و واشنگتن امروز هم تصریح کردند که مذاکرات در انتظار تغییر دولت در ایران خواهد ماند. در همین حال وال استریت ژورنال نوشته پیشرفت‌های اخیر هسته‌ای ایران، احیای برجام را پیچیده کرده است.

 

*مرکز آمار اعلام کرد قیمت برخی کالاها در اردیبهشت امسال ۲ تا ۵ برابر و ۴۰ کالا از جمله گوشت، برنج و لبنیات بیش از ۵۰درصد گران شده است. رسانه‌ها همچنین از کمبود و گرانی برنج خارجی بر اثر کاهش ۸۰درصدی واردات آن نوشتند.

 

*معاون وزیر ورزش با اعلام موافق نبودن با سایت‌های همسریابی گفت این سایت‌ها عمدتا منجر به ازدواج موقت و فروپاشی زندگی‌ها شده است.

 

*سیدابراهیم رئیسی تصریح کرده مصونیت مردم مقابل کرونا تا پیش از پائیز و زمستان ضرورت دارد.

 

*جانشین فرمانده کل سپاه اظهار داشته با توجه به بی‌نیازی ایران به واکسن «نورا» آن را در اختیار مردم مستضعف دیگر کشورها قرار خواهیم داد.

 

*رئیس پلیس فتای تهران از برخورد با ورزشکاران فعال در اینستاگرام در صورت هتاکی و تخریب دیگران خبر داد.

 

* به گزارش برخی رسانه‌ها دسترسی به مواد مخدر در برخی نواحی شهری به زیر ۷ دقیقه رسیده است.

 

*مراسم حج تمتع از دیروز در عربستان در شرایط محدودیت‌های کرونایی آغاز شد.

 

*فیلم «قهرمان» به کارگردانی و نوبسندگی اصغر فرهادی تنها به جایزه بزرگ هیات داوران دست یافت تا کارگردان و بازیگر اصلی این فیلم در جشنواره کن به آنچه می‌خواستند نرسند.

 

*نیویورکر در گزارشی مدعی شده در مقابل افزایش فشارهای نتانیاهو بر ترامپ برای اقدام نظامی علیه ایران، مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا مانع این اقدام در اواخر دوره ریاست جمهوری ترامپ شده است.

 

*به گزارش ایران مامن، قتل اعضای یک خانواده سه نفره در مرند آذربایجان شرقی، ادامه اختلافات ساترا با سریال «زخم کاری»، مجادله سهیلا منصوریان ووشوکار با مهدی کوچک زاده نماینده سابق تهران، مشاجره مجری شبکه خبر با استاندار خوزستان، افزایش مجدد نرخ سود بین بانکی، سرو آبدوغ خیار ۴۳۰ هزار تومانی در چند فروشگاه آنلاین و … از دیگر اخبار ۲۴ ساعت اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات