تاریخ انتشار : یکشنبه 27 تیر 1400 - 12:40
کد خبر : 9261

«همدم» و دندان عاریه برای شکم گرسنه

«همدم» و دندان عاریه برای شکم گرسنه

رئیس مجلس به همراه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هفته گذشته (۲۱تیر) به موسسه فرهنگی «تبیان» دعوت شدند تا از اولین نرم‌افزار رسمی همسریابی با نام «همدم» رونمایی کنند.   انتظار بانیان این اپلیکیشن که مشخص نیست چقدر بودجه برای راه‌اندازی آن گرفته‌اند، این است که بتوانند با توجه به اینکه اولین مجوزدار و مورد حمایت

رئیس مجلس به همراه رئیس سازمان تبلیغات اسلامی هفته گذشته (۲۱تیر) به موسسه فرهنگی «تبیان» دعوت شدند تا از اولین نرم‌افزار رسمی همسریابی با نام «همدم» رونمایی کنند.

 

انتظار بانیان این اپلیکیشن که مشخص نیست چقدر بودجه برای راه‌اندازی آن گرفته‌اند، این است که بتوانند با توجه به اینکه اولین مجوزدار و مورد حمایت همه‌جانبه‌اند، به سرنوشت شبکه‌هایی با هزینه چندصد میلیاردی مثل سروش و آی‌گپ و ایتا و بله … دچار نشوند.

 

 

با این حال یک واقعیت این است که طیف وسیعی از جوانان با توجه به اوضاع ارتباطات اجتماعی و مجازی، با نگاه تمسخر به کل پروژه همسریابی حاکمیتی نگاه می‌کنند.

 

واقعیت بزرگتری که مبتکران «همدم» آن را نادیده می‌گیرند اینکه معیار همسرگزینی در میان جامعه هدفشان یعنی طیف سنتی و مذهبی و خانواده‌هایشان اساسا همخوانی با سرچ اینترنتی ندارد؛ گویی طراحان از خاستگاه متفاوتی از این قشر و بدون هیچ‌گونه شناختی از آن، چنین ابتکاری را به خرج داده‌اند.

 

واقعیت سهمناک‌تر اینکه وقتی در شهری مثل تهران فقط برای تامین اساسی‌ترین نیاز ازدواج آن‌هم در حداقلی‌ترین شرایط ممکن رهن ۲۰۰ میلیونی با اجاره یک میلیون تومان به بالا نیاز است، اپلیکیشن‌ ابتکاری در حکم پیشکش دندان مصنوعی به آدمی گرسنه است که نانی در بساط ندارد.

 

 

به عبارت بهتر آن‌هایی که دارند نیازی به «همدم» ندارند و برای آن‌هایی که ندارند یک اپلیکیشن کاریابی واجب‌تر از همسریابی است البته اگر کاری یافت شود.

 

در کنار همه این‌ها بد نیست اظهارات معاون وزارت ورزش و جوانان را یادآور شد که گفته بر حسب تجربیات موجود این اپلیکیشن‌ها بیشتر باعث ازدواج‌های موقت، سفید و در نهایت فروپاشی خانواده‌ها شده است تا ایجاد و تحکیم بنیاد خانواده.

 

✍️ محمد موسی کاظمی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات