تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 23:58
کد خبر : 9299

بازارها و «تورمی که هیچگاه تجربه نشده است»

بازارها و «تورمی که هیچگاه تجربه نشده است»

با اعلام تعطیلی ۶روزه تهران و البرز و به تبع بسته‌شدن بانک‌ها تا چهارم مردادماه، بورس تهران هم روی نقطه مقاومت ۱.۳ میلیونی در تیرماه به کار خود پایان داد.   در بیست و هشتمین روز تیرماه با رشد ۸۵۰۰ واحدی، شاخص کل به عدد یک میلیون و ۳۱۱ هزار رسید.   ویژگی امروز بورس

با اعلام تعطیلی ۶روزه تهران و البرز و به تبع بسته‌شدن بانک‌ها تا چهارم مردادماه، بورس تهران هم روی نقطه مقاومت ۱.۳ میلیونی در تیرماه به کار خود پایان داد.

 

در بیست و هشتمین روز تیرماه با رشد ۸۵۰۰ واحدی، شاخص کل به عدد یک میلیون و ۳۱۱ هزار رسید.

 

ویژگی امروز بورس کاهش قابل توجه معاملات بود که رقم آن حدود چهار هزار میلیارد تومان برآورد شد.

 

با شروع مردادماه و نزدیک شدن به زمان شروع به کار دولت سیزدهم، تحلیل‌های بورسی بیشتر به مسائل سیاسی و نحوه چینش تیم اقتصادی رئیسی گره خواهد خورد اما ورای متغیرهای سیاسی مثل سرنوشت برجام و FATF دماسنج اقتصاد درگیر تب تورم خواهد بود.

 

پیش‌بینی دیروز رئیس اتاق بازرگانی درباره چشم‌انداز تورم به نگرانی‌ها درباره اوضاع اقتصادی ماه‌های پیش رو دامن زد. مسعود خوانساری توئیت زد: طبق آمار بانک مرکزی میزان نقدینگی از ۳۷۰۰ هزار میلیارد عبور کرده و نسبت به دو سال پیش ۲ برابر شده است. اگرچه طی ماه‌های گذشته نسبت به عواقب افزایش نقدینگی بر اقتصاد و تورم هشدار داده شده «امادریغ». با این روند در ماه‌های آینده دولت با تورمی رو به رو خواهد شد که هیچگاه در کشور تجربه نشده است.

 

از دید تحلیلگران حتی با فرض به ثمر رسیدن مذاکرات احیای برجام و آزادسازی بخشی از منابع ارزی، تورم افسارگسیخته پاشنه آشیل دولت رئیسی خواهد بود و افت چشمگیر ارزش پول ملی برابر سایر ارزهای خارجی بعید نیست؛ وضعیتی که می‌تواند بازار سرمایه و سایر بازارها را بشدت تحت تاثیر قرار داده و به متغیر اصلی تعیین‌کننده این بازارها مبدل شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات