تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 19:15
کد خبر : 9318

عطشی که فرونمی‌نشیند؛ خوزستان و سفرهای کرونایی

عطشی که فرونمی‌نشیند؛ خوزستان و سفرهای کرونایی

*ناآرامی‌ها در خوزستان ادامه دارد و تصاویر وفیلم های ارسالی از درگیری های شبانه نشان می دهد اوضاع اهواز، ایذه و سوسنگرد بیش از دیگر شهرهای این استان ملتهب است. برخی رسانه ها هم از بسته شدن جاده منتهی به ماهشهر خبر داده اند.   *در واکنش به مصائب آبی مردم خوزستان، علاوه بر تجمع

*ناآرامی‌ها در خوزستان ادامه دارد و تصاویر وفیلم های ارسالی از درگیری های شبانه نشان می دهد اوضاع اهواز، ایذه و سوسنگرد بیش از دیگر شهرهای این استان ملتهب است. برخی رسانه ها هم از بسته شدن جاده منتهی به ماهشهر خبر داده اند.

 

*در واکنش به مصائب آبی مردم خوزستان، علاوه بر تجمع سینماگران، بسیاری از سلبریتی ها و ورزشکاران هم خواستار رسیدگی به خواسته های معترضان شده و برخی علما و سیاسیون هم اظهارنظر کرده اند.

 

*همزمان با بحث و جدل ها درباره تاثیرات سدسازی چند دهه اخیر در بحران آبی خوزستان معاون فنی دیوان محاسبات از ۱۵۰۰ میلیارد تومان تخلف در حوزه آب و فاضلاب این استان خبر داد. نماینده اهواز هم اعلام داشته ۷۰۲ روستای خوزستان آب شرب ندارند.

 

*فارس از قول یک منبع آگاه نوشت کرخه فقط برای ۵۴ روز آب دارد. اسماعیل کهرم کارشناس محیط زیست هم گفته خوزستان آب دارد اما به دست مردم نمی رسد و سدهای استان هم جنبه تبلیغاتی دارد.

 

*همچنان که پیش‌بینی می‌شد تعطیلی تهران و کرج باعث خانه‌نشینی مردم نشد و حتی میزان ترددهای ۲.۵درصد هم افزایش یافت. گزارش می‌شود که با وضع جریمه یک میلیون تومانی برای استفاده از خودروی شخصی مسافران تابستانی به سمت اتوبوس‌ها هجوم برده اند.

 

*پس از اعلام خبر بازگرداندن ۳۵۰۰ خودرو از جاده های تهران- شمال، رئیس پلیس راه تهران از تذکر به ۷۵۰۰ خودرو در خروجی های استان خبر داد.

 

*پس از اظهارات علی ربیعی درباره مخالفت کمیته ای در شورای عالی امنیت ملی با مفاد مذاکرات و تفاهم های هیات مذاکره کننده در وین، دبیرخانه این شورا گفته های سخنگوی دولت را رد کرد.

 

*ایرج حریرچی معاون وزارت بهداشت از اینکه این دستگاه نتوانسته به وعده های واکسنی عمل کند عذرخواهی کرد.

 

*در شبانه روز اخیر نابسامانی مترویی در تهران خبرساز شد و برخی رسانه ها تصاویری از سر دادن شعارهای اعتراضی منتشر ساختند.

 

*بعد از اعلام اینکه خط تولید واکسن اسپوتنیک روسی در البرز کارایی برای ایران ندارد، سفیر ایران در روسیه این اظهارات را جاروجنجال و باعث لطمه به روابط دو کشور خواند.

 

*شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد ذخایر استراتژیک کالاهای اساسی در وضعیت ایده آل است.

 

*معاون سازمان بهزیستی مرگ و میرهای ناشی از خودکشی را ۴۱ هزار نفر در سال تخمین زد و گفت از هر ۳۰ مورد اقدام یکی به مرگ منتهی می شود.

 

*دادستانی اصفهان از راهی شدن نوجوانان حاضر در کلیپ زد و خورد و قمه کشی دختران به کلاس های تربیتی خبر داد.

 

*به گزارش ایران مامن، واژگونی اتوبوس در جاده هراز با سه کشته و ۳۳ زخمی، افزایش قیمت مرغ تا ۴۰ هزار تومان، افزایش ۳۰درصدی قیمت غذای رستوران‌ها، ممنوعیت فروش مانتو با طرح چفیه در مشهد، اعلام حمایت وزیر خارجه آمریکا از مسیح علینژاد، لغو مجازات تولد فرزند سوم در چین و احتمال لغو بازی های المپیک توکیو از دیگر اخبار شبانه روز گذشته بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات