تاریخ انتشار : جمعه 1 مرداد 1400 - 12:47
کد خبر : 9359

برنامه تازه «داده ابری» آمریکا برای رصد توان نظامی رقبا

برنامه تازه «داده ابری» آمریکا برای رصد توان نظامی رقبا

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) برنامه تازه‌ای در توسعه سیستم‌های جدید مدیریت «داده ابری» اجرا کرده است.   این سیستم که با عنوان «سیستم سریع ذخیره سازی و تحلیل به کمک ماشین» نامیده می شود از قابلیتی برخوردار است که می تواند حجم عظیم داده های جمع آوری شده از سوی جامعه اطلاعاتی را با

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (DIA) برنامه تازه‌ای در توسعه سیستم‌های جدید مدیریت «داده ابری» اجرا کرده است.

 

این سیستم که با عنوان «سیستم سریع ذخیره سازی و تحلیل به کمک ماشین» نامیده می شود از قابلیتی برخوردار است که می تواند حجم عظیم داده های جمع آوری شده از سوی جامعه اطلاعاتی را با استفاده از فناوری «داده ابری» ذخیره و به کمک یادگیری ماشین تجزیه و تحلیل کند.

از آنجایی که این آژانس مسئول اطلاع رسانی به نظامیان و سیاستگذاران در خصوص توان نظامی کشورهای خارجی است، مقامات این نهاد با ابداع این فناوری در تلاشند بین بخش‌های مختلف جامعه اطلاعاتی ارتباط برقرار کنند.

 

سرلشکر «اسکات بریر» مدیر آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا از این سیستم به عنوان نماد تلاش بی وقفه این نهاد برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات، اشراف به تحولات نظامی خارجی و حمایت از اقدامات نظامیان، اپراتورها و سیاستگذاران کشور نام برده است.

 

«دیتابیس» یا پایگاه داده مجموعه‌ای از داده‌های ذخیره‌شده و ثابت است که به‌صورت یک سیستم، بر پایه‌ی یک ساختار مشخص و به شکل صوری (با حداقل افزونگی) تعریف شده است. یک سیستم کنترل متمرکز این مجموعه را مدیریت می‌کند و ممکن است یک یا چند کاربر به‌طور همزمان از این مجموعه‌ی اطلاعاتی استفاده کنند. هدف از طراحی «دیتابیس» فراهم آوردن دسترسی به داده در سریع‌ترین زمان ممکن در مواقع بحرانی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات