تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 15:36
کد خبر : 9384

واکسن، رمدسیویر و ابهامات کرونایی

واکسن، رمدسیویر و ابهامات کرونایی

معاون کل وزیر بهداشت می‌گوید بعد از تزریق واکسن، مرگ و میرها به طور محسوسی کاهش یافته و اکثر جان‌باختگان در پیک پنجم افراد واکسینه‌نشده رده سنی ۵۰تا ۶۰ سال بوده‌اند.   در همین ارتباط، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ۱۴میلیون واکسن به کشور از ابتدا تاکنون و تحویل ۸۰۰هزار دوز

معاون کل وزیر بهداشت می‌گوید بعد از تزریق واکسن، مرگ و میرها به طور محسوسی کاهش یافته و اکثر جان‌باختگان در پیک پنجم افراد واکسینه‌نشده رده سنی ۵۰تا ۶۰ سال بوده‌اند.

 

در همین ارتباط، سخنگوی سازمان غذا و دارو با اشاره به ورود ۱۴میلیون واکسن به کشور از ابتدا تاکنون و تحویل ۸۰۰هزار دوز واکسن برکت خواسته تا هموطنان ۶۰سال به بالا سریعا برای دریافت واکسن ثبت‌نام کنند.

 

در همین حال مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی اظهار داشته واکسن مهم است اما بازدارنده نیست.

 

و اما در مورد رمدسیویر یعنی دارویی که سازمان جهانی بهداشت آن را برای کرونا بی‌فایده اعلام کرده اما پزشکان ایرانی بر مصرف آن اصرار دارند، رسانه‌ها از کمیاب‌ شدن و رسیدن قیمت این دارو به یک میلیون تومان (۲۰میلیون نوع آمریکایی) در مراکز درمانی خصوصی خبر می‌دهند.

 

در شرایطی که مسئولان بیمارستان‌هایی چون فیروزآبادی شهرری اوضاع تهران را فوق‌قرمز و مراجعات کرونایی را عجیب توصیف کرده‌اند، مشاور وزیر بهداشت تعطیلی‌های اخیر را بی‌فایده و پرضرر دانسته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات