تاریخ انتشار : شنبه 2 مرداد 1400 - 23:41
کد خبر : 9396

چین و شکار اویغورها در خارج از مرزها

چین و شکار اویغورها در خارج از مرزها

برخوردهای دولت پکن با اویغورها یعنی ترک‌تبارهای مناطق شمال غربی چین هر از چندگاه خبرساز شده و موج انتقادات حقوق‌بشری را علیه حزب حاکم کمونیست به راه می‌اندازد.   مقامات پکن تمایلات جدایی‌طلبانه را علت تشدید فشارها بر جمعیت غالبا مسلمان اویغور عنوان می‌کنند.   فیسبوک اخیرا و در ارتباط با همین فشارها گزارش داده

برخوردهای دولت پکن با اویغورها یعنی ترک‌تبارهای مناطق شمال غربی چین هر از چندگاه خبرساز شده و موج انتقادات حقوق‌بشری را علیه حزب حاکم کمونیست به راه می‌اندازد.

 

مقامات پکن تمایلات جدایی‌طلبانه را علت تشدید فشارها بر جمعیت غالبا مسلمان اویغور عنوان می‌کنند.

 

فیسبوک اخیرا و در ارتباط با همین فشارها گزارش داده هکرهای چینی از حساب های جعلی ایجاد شده برای نصب بدافزارها و هک دستگاه های ارتباطاتی جامعه ایغورهای خارج چین استفاده می‌کنند.

 

این شبکه اجتماعی مدعی است ذیل برنامه گسترده دولت چین و هکرهای وابسته به پکن، تقریبا ۵۰۰ فعال ایغور در آمریکا، کانادا، استرالیا، سوریه، ترکیه و قزاقستان هدف قرار گرفته اند.

 

گفته می‌شود حداقل ۱۲ میلیون ایغور که اکثر آنها مسلمان سنی مذهبند در منطقه سین کیانگ چین که یکی از فقیرترین مناطق این کشور است زندگی می کنند.

 

پکن در حال حاضر درگیر کارزاری برای سرکوب تمایلات تجزیه طلبانه ایغورها است ضمن اینکه از طریق یک برنامه دولتی همسان سازی اجباری تلاش می کند جمعیت این منطقه را به فرهنگ اصلی چین نزدیک سازد.

 

بر اساس گزارش‌های غیررسمی حداقل یک میلیون اویغور در حال حاضر در اردوگاه های اجباری تحت هدایت حزب کمونیست چین زندگی می کنند که ظاهرا برای آموزش مجدد ایجاد شده اند.

در حال حاضر هزاران نفر از مهاجران اویغور که بیشتر آنها در قزاقستان و ترکیه زندگی می کنند، یک مبارزه هماهنگ برای افشای برنامه‌های ضد حقوق بشری بازداشتگاه های چین در سراسر سین کیانگ را پیش می‌برند.

 

به ادعای فیس بوک هکرهای چینی حدود ۱۰۰ حساب کاربری با شخصیت های جعلی ایجاد کرده و با این کار ادعا می کنند که روزنامه نگارند و تمایل دارند به گزارش فعالیت های حقوق بشری مهاجرین و حامیان آنها بپردازند.

 

آنها با این کار با فعالان واقعی اویغور در فیس بوک دوستی برقرار کرده و آنها را به سمت وب سایت های جعلی که کاملاً شبیه به آژانس های خبری معروف اویغورها و وب سایت های طرفداران آنها طراحی شده اند هدایت می کنند.

 

این وب سایت ها حامل بد افزار بوده و با ورود به این سایت ها تجهیزات ارتباطی شخص بازدید کننده آلوده می شود. برخی از کاربران فیس بوک نیز به فروشگاه های جعلی برنامه های تلفن همراه هوشمند هدایت شده و از آنجا برنامه هایی با موضوع اویغورها که حاوی بدافزار بودند بارگیری کردند.

 

فیسبوک مدعی است که بسیاری از این حساب های جعلی را شناسایی و کشف کرده و در حال حاضر عمده آنها از دسترس خارج شده اند. فیسبوک اعلام کرده قادر است تمامی حساب های جعلی مرتبط با هکرها را شناسایی و مسدود سازد و به کاربرانی که هدف هکرها قرار گرفته اند اطلاع دهد.

 

در همین رابطه شرکت امنیتی «لاک آوت» با انتشار گزارشی مدعی شده هکرهای تحت حمایت چین از سال ‌۲۰۱۳ تا امروز ترک‌های اویغور را تحت تعقیب خود دارد. شرکت امنیتی سایبری لاک آوت که امنیت سیستم‌های رایانه‌ای در برابر حملات سایبری را برقرار می‌کند موفق شده  بیش از چهار نرم‌افزار جاسوسی هکر‌های تحت حمایت چین را کشف کند. این شرکت هدف اصلی نرم افزارهای شناسایی شده را در درجه اول تُرک های اویغور و در مرحله بعد اقلیت‌های مسلمان و مردم تبت عنوان کرده است. یکی از کارشناسان این شرکت امنیتی ضمن مصاحبه با «نیویورک تایمز» گفته است: «چین با این نرم‌افزارها مانند یک شکارچی که شکار خود را می‌پاید، اویغورها را تعقیب می‌کند.»

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات