تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 12:47
کد خبر : 9459

گره‌گشایی اول در تحلیف سیزدهم؟

گره‌گشایی اول در تحلیف سیزدهم؟

تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم، چهاردهم مرداد در بهارستان برگزار می‌شود و از روزهای گذشته حرف‌وحدیث‌های مختلفی درباره چندوچون برگزاری این مراسم به گوش می‌رسد.   گفته می‌شود هیات‌های مختلف خارجی در این مراسم حضور خواهند یافت و امکان دارد نماینده عربستان سعودی نیز در این مراسم حاضر شود.   همزمان، اخبار ضدونقیضی از گفتگو‌های میان

تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم، چهاردهم مرداد در بهارستان برگزار می‌شود و از روزهای گذشته حرف‌وحدیث‌های مختلفی درباره چندوچون برگزاری این مراسم به گوش می‌رسد.

 

گفته می‌شود هیات‌های مختلف خارجی در این مراسم حضور خواهند یافت و امکان دارد نماینده عربستان سعودی نیز در این مراسم حاضر شود.

 

همزمان، اخبار ضدونقیضی از گفتگو‌های میان دو کشور به میانجیگری عراق در پایتخت این کشور شنیده می‌شود. سئوال اینجا است که آیا در دولت رئیسی روابط تیره تهران-ریاض بهبود خواهد یافت؟ گفته شده مسئله یمن از جمله مباحثه مطروحه در مذاکرات دو کشور بوده است.

یک منبع آگاه با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف «سیدابراهیم رئیسی» گفته است: ایران از عربستان برای حضور در این مراسم دعوت کرده و به نظر می‌رسد سعودی‌ها هم نظر موافق خود را اعلام کرده‌اند.

 

از این رو امکان دارد به طور نمادین هم که شده از زمان حضور نماینده عربستان در مراسم تحلیف ریاست جمهوری سیزدهم یخ سخت، روابط آب شود و فضای منطقه به سمت عادی‌سازی روابط پیش برود.

 

مقرر شده رئیسی همچون روحانی هنگام برگزاری مراسم نخستین تحلیفش، لیست کابینه را به مجلس بدهد و پس از آن نمایندگان فرصت دارند تا کارنامه افراد معرفی شده را بررسی کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات