تاریخ انتشار : سه شنبه 5 مرداد 1400 - 20:54
کد خبر : 9470

سیگنال‌های توقف رشد قیمت دلار

سیگنال‌های توقف رشد قیمت دلار

شاخص کل بازار سهام در پنجمین روز مرداد شاهد ریزش نزدیک به هشت هزار و پانصد واحدی بود و این شاخص به رقم حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار تنزل یافت.   افت و خیزهای اخیر بازار بورس باعث شده تا برخی تحلیلگران وضعیت این بازار را با سال ۹۶ مقایسه کنند؛ دوره‌ای کاملا بر

شاخص کل بازار سهام در پنجمین روز مرداد شاهد ریزش نزدیک به هشت هزار و پانصد واحدی بود و این شاخص به رقم حدود یک میلیون و ۳۱۵ هزار تنزل یافت.

 

افت و خیزهای اخیر بازار بورس باعث شده تا برخی تحلیلگران وضعیت این بازار را با سال ۹۶ مقایسه کنند؛ دوره‌ای کاملا بر خلاف سال ۹۹ که در نیمه نخست آن رشد شاخص نجومی بود و در نیمه دوم ریزش‌ها سنگین. از این منظر، بازار سهام تحلیلی‌تر شده است.

 

و اما در سایر بازارها، تحولات بازار طلا و ارز بیش از همه مورد توجه است. پس از آنکه دیروز سکه امامی مقاومت ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان را شکست برخی تحلیلگران احتمال لیدر شدن این بازار را مطرح کردند.

از دید گروهی از تحلیلگران بازار طلا، سکه‌بازان در صورتی که دلار به بالای مرز ۲۵ هزار تومانی برود، خریدهای خود را بیشتر خواهند کرد و به دنبال فتح محدوده ۱۱میلیون تومانی خواهند بود.

 

به گزارش ایران مامن، در بازار ارز هر چند قیمت دلار از ۲۵ هزار و ۱۰۰ تومان گذشت اما سیگنال‌ها بیشتر کاهشی است. اعلام آمادگی دوباره واشنگتن برای لغو تحریم‌های ایران، افزایش نرخ سود بین بانکی، بازگشت احتمالی خودروسازان خارجی به ایران و هشدار قوه قضائیه برای کنترل قیمت‌ها چهار سیگنال جدید برای بازار ارز است که احتمالا بر روند آینده این بازار تاثیر بگذارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات