تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 14:07
کد خبر : 9504

چاره‌ای جز واکسن زدن نیست

چاره‌ای جز واکسن زدن نیست

«تهران در اوج گرمای تابستان در آستانه برپایی بیمارستان‌های صحرایی قرار دارد»، «هیچ کجای تهران تخت خالی نیست، دنبالش نگردید.»؛ این‌ها توصیفات روسای بیمارستان‌ها و رئیس مرکز اورژانس تهران از وضعیت این روزهای پایتخت است و در شهرستان‌ها هم اوضاع چندان بهتر نیست.   معاون وزیر بهداشت می‌گوید در برخی مناطق کشور تا ۴۰درصد از

«تهران در اوج گرمای تابستان در آستانه برپایی بیمارستان‌های صحرایی قرار دارد»، «هیچ کجای تهران تخت خالی نیست، دنبالش نگردید.»؛ این‌ها توصیفات روسای بیمارستان‌ها و رئیس مرکز اورژانس تهران از وضعیت این روزهای پایتخت است و در شهرستان‌ها هم اوضاع چندان بهتر نیست.

 

معاون وزیر بهداشت می‌گوید در برخی مناطق کشور تا ۴۰درصد از افرادی که برای واکسیناسیون فراخوانده‌ شده‌اند از تزریق خودداری کرده‌اند.

 

به گفته ایرج حریرچی اکنون ۹۲درصد از افراد بستری همان کسانی هستند که واکسن نزده‌اند.

 

برای ترغیب مردم خصوصا سنین بالا به واکسیناسیون پیامک نوبت‌دهی حذف شده و افراد می‌توانند زمان و مکان دریافت واکسن را انتخاب کنند و حتی گفته شده نوع آن را از میان سینوفارم چینی، اسپوتنیک روسی، برکت ایرانی و آسترازنکای سوئدی-انگلیسی.

 

همچنین از عید غدیر (هفتم مرداد) واکسیناسیون معلمان، استادان دانشگاه، زندانیان و بیماران دیابتی کلید خورد.

 

حدود ۱۱ میلیون دٌوز واکسن تاکنون تزریق شده که ۲میلیون و ۵۰۰ هزار دوز دوم بوده به این ترتیب حدود سه درصد کل جمعیت ایران اکنون واکسینه شده اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات