تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 مرداد 1400 - 18:16
کد خبر : 9507

دماسنج معکوس اقتصاد

دماسنج معکوس اقتصاد

در آخرین روز فعالیت نیم‌بند بازار سهام در هفته‌ جاری، رشد چندانی رقم نخورد تا شاخص کل با رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد به کار خود پایان دهد.   نگاهی به روند هفت روز کاری اخیر بازار سرمایه می‌گوید شاخص کل به اندازه حدود یک درصد رشد داشته است.   هفته ای که

در آخرین روز فعالیت نیم‌بند بازار سهام در هفته‌ جاری، رشد چندانی رقم نخورد تا شاخص کل با رقم یک میلیون و ۳۱۶ هزار واحد به کار خود پایان دهد.

 

نگاهی به روند هفت روز کاری اخیر بازار سرمایه می‌گوید شاخص کل به اندازه حدود یک درصد رشد داشته است.

 

هفته ای که گذشت ششمین هفته صعودی بورس محسوب می‌شد که از ویژگی‌های آن رشد ۴۵درصدی صف‌های خرید پایانی بازار سهام بود.

علاوه بر آن و با وجود روند سینوسی ورود و خروج پول حقیقی به بازار، برآیند این میزان مثبت بود و به طور میانگین روزانه ۳۰ میلیارد تومان پول حقیقی به بازار تزریق شد.

 

و اما درباره آینده بورس، برخی تحلیلگران وضعیت کنونی را آرامش قبل از طوفان ارزیابی می‌کنند. با وجود خوش‌بینی‌ها به مذاکرات هسته‌ای اکنون نگرانی جایگزین شده است.

 

اکنون این چشم‌انداز وجود دارد که با کشدار شدن مذاکرات یا حتی ناکام ماندن آن در دولت رئیسی، جهش قیمت دلار با تورم افسارگسیخته همراه شود مگر اینکه طی چندماه آینده با توجه به افزایش قیمت نفت و تلاش مضاعف برای دور زدن برخی تحریم‌ها، جلوی در رفتنِ فنر جهش قیمت ارزهای خارجی گرفته شود.

 

اقدام اخیر مجلس در راستای کنترل اینترنت نیز در مجموع سیگنالی منفی به بازار می‌دهد و نتیجه مجموع این اوضاع افزایش شاخص کل نه به عنوان دماسنج اقتصاد بلکه مامنی برای حفظ نسبی ارزش دارایی‌ها مقابل تورم خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات