تاریخ انتشار : جمعه 8 مرداد 1400 - 0:56
کد خبر : 9522

پیشنهادی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیشنهادی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز

پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردازید و در همان حال کار مزد او را مشخص کنید. (۱)   آقای دکتر مهرزاد لطفی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز به حدیث نبوی (۱و۳) در خصوص مدافعان سلامت عمل کنید.   در کنار فشار کاری مضاعفی که

پیامبر صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: مزد کارگر را قبل از خشک شدن عرقش بپردازید و در همان حال کار مزد او را مشخص کنید. (۱)

 

آقای دکتر مهرزاد لطفی ریاست محترم دانشگاه علوم پزشکی شیراز به حدیث نبوی (۱و۳) در خصوص مدافعان سلامت عمل کنید.

 

در کنار فشار کاری مضاعفی که طی یک سال و اندی به پرسنل حوزه بهداشت و درمان در رابطه با مبارزه با کرونا تحمیل شده است، عدم توجه به پرداخت معوقات آنها  درد دیگری است که نمی دانم چرا دنبال تسکین و درمان آن نیستید.

 

چهره و ذهنیتی که از دکتر لطفی زمان تصدی مسئولیت معاونت توسعه دانشگاه در اذهان وجود داشته، گویا این روزها در قامت رئیس دانشگاه در حال رنگ باختن و تغییر است و این همه تغییر و تحول از مدافع سختکوش و پیگیر حقوق و رفاه پرسنل بودن به این وضعیت خنثی رسیدن قابل قبول و پذیرش و باور نمی‌باشد.

 

در کنار تمام خدمات ارایه شده در حوزه شناسایی، نظارت، مراقبت، پیشگیری و درمان کرونا توسط کادر بهداشت و درمان، اجرای برنامه واکسیناسیون گروه های هدف از اسفند ماه سال ۹۹، پرسنل اعم از پزشک، واکسیناتور، مراقب سلامت، کارشناسان بهداشتی، مسئول زنجیره سرما، مسئول سالن های واکسیناسیون، حراست، خدمات، تاسیسات، تدارکات، فن آوری اطلاعات، واحد‌های ستادی پشتیبان و … در مراکز/شبکه‌های بهداشت و درمان استان را تحت فشاری مضاعف قرار داده است.

 

واکسیناسیون  بیش از ۶۹۰ هزار نفر معادل تقریبا ۱۴% جمعیت استان از هموطنان در شیفت‌های  کاری صبح و بعد ازظهر و اخیرا شب در سرتاسر استان در این مراکز موید میزان خدمتی است که صادقانه و خالصانه توسط کادر بهداشت و درمان ارایه شده است.

 

شاید ذکر این آمار به منظور درک حجم کار قابل تامل باشد که مثلا واکسیناسیون کرونا به میزان ۲۱۵ هزار نفر  یعنی  یک سوم  آمار استان توسط یکی از مراکز بهداشت استان یعنی مرکز بهداشت شهرستان شیراز شهدای انقلاب انجام پذیرفته است.

 

با این وجود آنچه در کنار فشار جسمی ناشی از این بار کاری، خستگی مضاعف روحی را بر پیکر خسته پرسنل می‌نشاند، عدم پرداخت حق الزحمه مربوط به واکسیناسیون طی این چند ماه به پرسنل می‌باشد.

 

نمی‌دانم از شرایط بغرنج و تورم زای اقتصادی خبر دارید یا خیر؟ به‌راستی با کدامین امید و انگیزه و رغبتی انتظار دارید ارایه خدمت توسط پرسنل در برهه ای که بر جمعیت گروه های هدف واکسیناسیون افزوده می‌شود به نحو مطلوب و بدون کم و کاست به انجام رسانده شود؟

 

پیشنهاد می کنم جنابعالی به همراه سایر مدیران ارشد ستاد دانشگاه مدت یک هفته در یکی از مراکز تزریق واکسیناسیون در سطح شیراز ترجیحا سایت خودرویی، فعالانه و نه بعنوان ناظر و بازدید کننده، حضور داشته باشید، آن وقت قضاوت کنید که آیا حاضرید با شرایط تحمیلی موجود ادامه فعالیت دهید یا خیر؟

 

توصیه آخر این که به حسب حدیث امام المتقین علی علیه السلام که ایام به نام ایشان می‌باشد توجه وافر داشته باشید که فرمودند : « اگر مقام ماندنی بود، به تو نمی رسید.» (۲)

 

پس به نحوی خدمت‌رسانی کنید که «نام نیکو گر بماند ز آدمی/ به که از او ماند سرای زرنگار»

 

والسلام علی من التبع الهدی

محمدرضا سقائیان فرد

عضو کوچکی از جامعه بهداشتی استان فارس

 

 پی‌نوشت :

۱.  کنزالعمال ح ۹۱۲۶ و ابن ماجه، بیهقی، سنن الکبری، ج٩، کتاب اجاره، ص۴١

۲. محمد بن حسن، حر عاملی، وسائل الشیعه، تهران، انتشارات اسلامیه، ۱۳۶۸، ج ۱۱، ص ۵۴.

۳. خداوند در روز قیامت با سه گروه دشمنی خواهند کرد … و سومی آنها کسی است که کارگری را به کار می گیرد، او را کاملا مشغول نموده و تمام وقتش را می گیرد. آن گاه مزد وی را نمی پردازد.» منبع : بیهقی، در السنن الکبری، ج٩، ص۴٢

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رضا یکشنبه , ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۳

آقای سقاییان، کاش در نامه تان اشاره کرده بودید که چرا پرسنل بیمارستانها به جز کادر درمان میبایستی به ازا هر ماه 30 هزار تومان حق کرونا بگیرند ولی تعداد زیادی از پرسنل حوزه ستادی از معاونتهای مختلف که اصلا هیچ درگیری در کرونا نداشته و بعضا در دورکاری به سر می برده اند مبلغ میلیون به بالا به ازا هر ما دریافت کرده اند در حالیکه پرسنل درمان و پشتیبان بیمارستانها در تمام ایامی که ستاد هم تعطیل بوده در سرکار حاضر بوده اند..

علی دوشنبه , ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۶:۳۶

سلام
همیشه پرسنل انبارها جزء فراموش شدگان هستند ،دریافت وتوزیع اقلام حفاظت فردی ، توزیع اقلام واکسیناسیون ،کیت های آزمایشگاهی وتست های تشخیص سریع کرونا و….گرفتن آمار مدوام اقلام کرونا ..وادار کردن به اجبار حضور پرسنل در ایام تعطیلات نوروز وبقیه ساعت غیر رسمی اداری …ندادن حق الزحمه کرونا یا پرداخت ناعادلانه حق الزحمه برای انبار دار ووووو

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات