تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 - 16:53
کد خبر : 9549

برنامه رهگیری پهپادهای ایرانی

برنامه رهگیری پهپادهای ایرانی

«وال استریت ژورنال» هفته پیش گزارش داد تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای ایران را هدف قرار خواهد داد.   پس از حمله دیروز (هشتم مرداد) به کشتی اسرائیلی در نزدیکی عمان که ۲کشته برجای گذاشت، بریتانیایی‌ها و سپس آمریکایی‌ها مدعی شدند این حمله پهپادی بوده است. تل‌آویو مستقیما ایران را مسئول دانسته و

«وال استریت ژورنال» هفته پیش گزارش داد تازه‌ترین تحریم‌های آمریکا موشک‌های نقطه‌زن و پهپادهای ایران را هدف قرار خواهد داد.

 

پس از حمله دیروز (هشتم مرداد) به کشتی اسرائیلی در نزدیکی عمان که ۲کشته برجای گذاشت، بریتانیایی‌ها و سپس آمریکایی‌ها مدعی شدند این حمله پهپادی بوده است. تل‌آویو مستقیما ایران را مسئول دانسته و اعلام کرده به آن پاسخ می‌دهد.

 

 

گزارش تازه فرماندهی مرکزی آمریکا نیز تصریح داشته پهپادهایی که سفارتخانه و پایگاه‌های این کشور در عراق را هدف قرار داده‌اند ایرانی بوده‌اند.

 

پس از وقایعی چون حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان (تابستان۹۸) و درگیری‌های اخیر میان غزه و اسرائیل (بهار۱۴۰۰) کارایی پهپادها بیش از پیش در منازعات موضعی آشکار شده و حالا غربی‌ها از ناحیه پهپادهای ایرانی هم احساس خطر می‌کنند.

 

به همین خاطر، تحلیلگران این احتمال را مطرح می‌سازند که در برنامه مذاکراتی آمریکا و تروئیکای اروپایی با ایران سرفصلی تازه در کنار مطالبات موشکی با موضوع محدودیت‌های پهپادی قرار گیرد.

 

این در حالی است که هم تهران و هم واشنگتن تصریح داشته‌اند زیر بار موضوعات غیربرجامی در دستورکار مذاکرات هسته‌ای نخواهند رفت.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات