تاریخ انتشار : شنبه 9 مرداد 1400 - 23:58
کد خبر : 9559

بازارها در محاصره متغیرهای غیراقتصادی

بازارها در محاصره متغیرهای غیراقتصادی

در اولین روز از آخرین هفته ریاست جمهوری روحانی، قیمت دلار به سمت کانال ۲۶ هزار تومانی جهش کرد اما در نهایت حدود ۳۰۰ هزار تومان برای ورود به این کانال کم آورد.   سکه امامی هم از مرز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد و بهار آزادی هم به ۱۰میلیون و ۹۹۹

در اولین روز از آخرین هفته ریاست جمهوری روحانی، قیمت دلار به سمت کانال ۲۶ هزار تومانی جهش کرد اما در نهایت حدود ۳۰۰ هزار تومان برای ورود به این کانال کم آورد.

 

سکه امامی هم از مرز ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد و بهار آزادی هم به ۱۰میلیون و ۹۹۹ هزار تومان رسید.

 

بازار سهام اما جهشی بلندتر داشت و با رشد حدود ۳۵هزار واحدی، (معادل ۲.۶۶) درصد، بسیاری از سهامداران را غافلگیر کرد تا شاخص کل روی عدد یک میلیون و ۳۵۱.۵قرار بگیرد.

 

ویژگی امروزِ بازارها طرح چشم‌انداز افزایش قیمت دلار بود و برخی حتی درباره امکان رسیدن این ارز خارجی به رقم ۳۲ هزار تومان سخن گفتند.

 

همه این تحولات افزایشی و در واقع التهابی که حتی در بازار خودرو هم تا حدی خود را نشان داد در شرایطی است که بازارها با رویداد خاصی از جنس اقتصادی مواجه نشدند.

 

در مقابل، تحلیلگران چشم‌اندازهای نه چندان روشن مذاکرات برجامی، تنش در آب‌های دربای عمان پس از هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی، پس‌لرزه‌های طرح اینترنتی مجلس، جولان دوباره کرونا در سطح جهان و … را به عنوان متغیرهای دخیل در اوضاع بازارها مورد توجه قرار دادند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات