تاریخ انتشار : یکشنبه 10 مرداد 1400 - 21:12
کد خبر : 9577

حلالیت‌طلبی بعد از هشت سال نفسگیر

حلالیت‌طلبی بعد از هشت سال نفسگیر

آخرین جلسه هیات دولت با حلالیت‌طلبی «حسن روحانی» از مردم به خاطر عدم تحقق وعده‌هایش و مشکلات عمده اقتصادی به پایان رسید.   تصویری که رسانه ها از پوشه زیر بغل رئیس دفتر روحانی با مضمون حلالیت طلبی منتشر کردند.   در حالی رئیس دولت دوازدهم پاستور را ترک می‌کند که دلار را ۳۶۰۰ تومان

آخرین جلسه هیات دولت با حلالیت‌طلبی «حسن روحانی» از مردم به خاطر عدم تحقق وعده‌هایش و مشکلات عمده اقتصادی به پایان رسید.

 

تصویری که رسانه ها از پوشه زیر بغل رئیس دفتر روحانی با مضمون حلالیت طلبی منتشر کردند.

 

در حالی رئیس دولت دوازدهم پاستور را ترک می‌کند که دلار را ۳۶۰۰ تومان تحویل گرفت و اکنون قیمت دلار ۲۵ هزار و ۵۰۰ تومان است و این یعنی ارزش پول ملی در نازل ترین شرایط قرار دارد.

 

البته این فقط دلار نبود که رشد حدود ۷۰۰ درصدی طی هشت سال داشت. روند بازار مسکن هم تقریبا با اوضاع ارز در این سال‌ها همسانی داشت. در سال ۹۲ میانگین هر متر مسکن در پایتخت حدود ۴میلیون تومان بود که با رشدی هفت برابری به حدود ۳۰میلیون رسید.

 

در سایر بازارها مثل طلا، خودرو و … تورم، کاهش قدرت خرید مردم و سرمایه‌های آنان نمایان است.

 

کشور در اقتصاد وضعیت خوبی ندارد. در حوزه انرژی از جمله آب و برق نیز مشکلات زیادی وجود دارد و خاموشی‌ها باعث شده برخی از واحدهای تولیدی فولاد و سیمان از کار بیافتد و متعاقب آن قیمت این کالاها نیز افزایش چشمگیری داشته باشد.

 

دولت دوازدهم در واپسین روزها تلاش کرد برجام را دوباره احیا کند اما در مذاکرات وین اتفاقات آنچنان که روحانی انتظار داشت پیش نرفت. این در حالی است که وی عنوان داشته بود بسیاری از تحریم‌های اصلی برداشته شده است.

 

مهرماه پارسال و در اواخر دولت «دونالد ترامپ» بود که روحانی با افزایش انتقادات از وی اظهار داشت مردم نفرین‌ها را به واشنگتن دی سی و کاخ سفید حواله کنند اما با تغییر صاحبخانه کاخ سفید و روی کار آمدن دموکرات ها نیز تغییری ایجاد نشد.

 

حالا با پایان دوره سخت دولتداری اعتدالیون که با «روحانی مچکریم» آغاز شد و نافرجام به پایان رسید، بسیاری با نگرانی درآمیخته با خوف و رجا به انتظار شروع دولت سیزدهم نشسته‌اند؛ دولتی که هنوز بر سرکار نیامده و علاوه بر لیست‌بلندبالای مشکلاتی چون بی‌پولی، کرونا، تحریم، خشکسالی، بیکاری و … باید جلوی تورم و نقدینگی افسارگسیخته را بگیرد، مذاکرات هسته‌ای و FATF را تعیین تکلیف کند و دغدغه اینترنت مردم را هم داشته باشد.

 

✍امیر حمزه نژاد

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات