تاریخ انتشار : دوشنبه 11 مرداد 1400 - 23:56
کد خبر : 9618

ابهام در سرنوشت برجام، بورس و دلار

ابهام در سرنوشت برجام، بورس و دلار

یازدهمین روز مردادماه با وجود رشد اندک نرخ دلار و تثبیت آن روی ۲۵هزار و ۵۰۰تومان، شاخص کل بازار سهام با افتی ناچیز و ۱۷صدم درصدی به حدود یک میلیون و ۳۵۸هزار واحد رسید تا پس از چند روز بورس مجدد رنگ قرمز را به خود ببیند.   تاثیرات فراوان بورس از نرخ ارز باعث

یازدهمین روز مردادماه با وجود رشد اندک نرخ دلار و تثبیت آن روی ۲۵هزار و ۵۰۰تومان، شاخص کل بازار سهام با افتی ناچیز و ۱۷صدم درصدی به حدود یک میلیون و ۳۵۸هزار واحد رسید تا پس از چند روز بورس مجدد رنگ قرمز را به خود ببیند.

 

تاثیرات فراوان بورس از نرخ ارز باعث شده تا بسیاری روی تحلیل‌های دلاری تمرکز کنند. برخی تحلیلگران حاضر در بازار بر این باورند که مقاومت بعدی نرخ دلار کانال ٢۶ هزار تومانی است و با عبور از این محدوده به نقاط بیشتری دست پیدا خواهد کرد. در غیر این صورت دلار به کانال ٢۵ هزار تومان باز خواهد گشت.

 

این روند نیز خواه ناخواه بستگی زیادی به سرنوشت برجام دارد. هر چند سیدابراهیم رئیسی تصریح داشته زیر میز مذاکرات نخواهد زد اما موج جدید ضدایرانی به واسطه هدف قرار گرفتن کشتی اسرائیلی در دریای عمان بر پیچیدگی مذاکرات افزوده است.

 

در این میان، حتی برخی تحلیلگران و روزنامه‌های آمریکایی توصیه‌هایی را در زمینه ترک میز مذاکرات به دولت بایدن ارائه داده‌اند تا شاید از این طریق بتوان سیاست‌ها و اقدامات تهران در منطقه را مهار کرد.

 

نماینده روس‌ها در مذاکرات هسته‌ای نیز اعلام داشته ایران در حال فاصله‌گرفتن از تعهدات برجامی است و این بر زمان‌بندی لغو تحریم‌ها اثر خواهد گذاشت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات