تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مرداد 1400 - 21:08
کد خبر : 9627

کلافگی کاخ سفید از حملات سایبری روس‌ها

کلافگی کاخ سفید از حملات سایبری روس‌ها

اوایل مردادماه بود که «جو بایدن» در یک سخنرانی اظهار داشت «گمان می‌کنم به احتمال زیاد کار ما و روسیه نهایتا به جنگ ختم شود.» او این جنگ را نتیجه حملات سایبری دانست.   از دید بسیاری از تحلیلگران، این اظهارات را می‌توان نشانه‌ای از عصبانیت همراه با درماندگی آمریکایی‌ها مقابل حملات متعدد سایبری از

اوایل مردادماه بود که «جو بایدن» در یک سخنرانی اظهار داشت «گمان می‌کنم به احتمال زیاد کار ما و روسیه نهایتا به جنگ ختم شود.» او این جنگ را نتیجه حملات سایبری دانست.

 

از دید بسیاری از تحلیلگران، این اظهارات را می‌توان نشانه‌ای از عصبانیت همراه با درماندگی آمریکایی‌ها مقابل حملات متعدد سایبری از سوی کشورهایی چون روسیه و چین دانست.

چند هفته پیش و همزمان با شدت گرفتن حملات سایبری علیه نهادها و موسسات آمریکایی که ادامه حملات سایبری موسوم به «سولارویندوز» در دسامبر سال ۲۰۲۰ بود و همچنین به موازات تلاش کشورهای مختلف برای دسترسی به اطلاعات حاصل از تحقیقات پیرامون ساخت واکسن کرونا، مقامات قضایی آمریکا اعلام کردند یکی از مدیران اصلی گروه هکری وابسته به روسیه موسوم به «فین۷» ( FIN7 ) در آمریکا بازداشت و به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.

 

گفته می شود «فدیر هلادیر» ( Fedir Hladyr ) شهروند ۳۵ ساله اوکراینی و از سرکرده‌های گروه فین۷ ، در حمله سایبری به ده ها میلیون کارت بانکی و آماده سازی زیرساخت های سرور این گروه هکری نقشی مهم داشته است؛ زیرساخت‌هایی که در راستای حمله و کنترل دستگاه‌های قربانیان مورد استفاده گروه مذکور قرار گرفته است.

 

گزارش ها حاکی از آن است که فدیر هلادیر پیش از این نیز در سال ۲۰۱۸ در «درسدن» آلمان دستگیر و به شهر «سیاتل» آمریکا منتقل شده بود. او بعد از محاکمه به پرداخت ۲.۵ میلیون دلار جریمه محکوم شد.

 

مقامات قضایی آمریکا بر این باورند که در جرایم سایبری این گروه هکری  بیش از ۷۰  نفر در تیم های مختلف دخالت داشته اند.

این گروه هکری علاوه بر آمریکا سابقه حمله به مراکز فروش و رستوران ها در کشورهایی نظیر بریتانیا، استرالیا و فرانسه را نیز در کارنامه دارد.

 

چندی پیش و در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر ۲۰۲۰، وزارت خارجه این کشور اعلام کرده بود در قالب برنامه «پاداش برای عدالت» برای افراد و شرکت های سایبری که به نحوی در شناسایی هویت و محل استقرار خرابکاران دیجیتالی انتخابات کمک کنند، پاداش ۱۰ میلیون دلاری تعیین کرده است.

 

از این رو تقابل آمریکا با هکرهای روسی طی سال‌های گذشته را در طیفی گسترده از مسائل سیاسی و امنیتی تا حوزه های پزشکی، مالی، فناوری اطلاعات و بخش های خدماتی و نیز امنیت دیجیتال شهروندان عادی می‌توان به چشم دید که عصبانیت سران کاخ سفید را به دنبال داشته است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات