تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 مرداد 1400 - 16:54
کد خبر : 9648

برای کسانی که واکسن می‌زنند

برای کسانی که واکسن می‌زنند

با افزایش ورودی واکسن‌های وارداتی و نیز داخلی به سبد واکسیناسیون، علاوه بر افراد سالخورده و مشاغل پرخطری چون پاکبان‌ها و آتش‌نشانان، معلمان، مربیان مهد کودک، استادان دانشگاه‌، خبرنگاران، نیروهای انتظامی و … نیز در صف دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.   با وجود اوج گرفتن مطالبات برای واکسیناسیون عمومی طی ماه‌های گذشته، انتشار اخبار

با افزایش ورودی واکسن‌های وارداتی و نیز داخلی به سبد واکسیناسیون، علاوه بر افراد سالخورده و مشاغل پرخطری چون پاکبان‌ها و آتش‌نشانان، معلمان، مربیان مهد کودک، استادان دانشگاه‌، خبرنگاران، نیروهای انتظامی و … نیز در صف دریافت واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

 

با وجود اوج گرفتن مطالبات برای واکسیناسیون عمومی طی ماه‌های گذشته، انتشار اخبار و شایعاتی درباره عوارض دریافت واکسن باعث شده تا بنابر اعلام سخنگوی ستاد کرونا در برخی مناطق تا ۶۰درصد افراد به مراکز واکسیناسیون مراجعه نکنند.

 

 

این در حالی است که اعضای کمیته علمی و متخصصان بیماری‌های عفونی بروز برخی عوارض پس از دریافت واکسن را طبیعی می‌دانند؛ عوارضی مثل تب خفیف یا دردهای عضلانی که به نسبت درد، قرمزی و سفتی محل تزریق، خستگی، سردرد و اسهال فراوانی بیشتری دارد.

 

نکته دیگری که بر آن تاکید شده اینکه واکسن بازدارندگی کامل ایجاد نمی‌کند و حتی گروهی بعد از دریافت دوز دوم مبتلا می‌شوند اما ابتلای آنان خفیف بوده و مرگ‌ومیر مبتلایان به حداقل خواهد رسید.

 

نکته مهم دیگر بعد از بهبود بیماران کرونایی یا رفع علائم ابتلای کسانی که دوز اول را دریافت داشته‌اند لازم است حداقل یک ماه از تزریق واکسن خودداری شود.

 

همچنین واکسن‌زده‌ها بخصوص کسانی که علائم آن‌ها بروز می‌یابد تا چند روز از فعالیت‌های سنگین خودداری کرده و تا حد ممکن نوشیدن مایعات را افزایش دهند.

 

در نهایت باید گفت تا حداقل ۷۰درصد مردم ۲ دوز واکسن دریافت نکنند، مرگ‌ومیرهای چندصدنفره کرونایی متوقف نخواهد شد منتها تا آن زمان واکسن‌زده‌ها هم باید پروتکل‌ها را کاملا رعایت کنند چون خود می‌توانند ناقلان پنهان این بیماری باشند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات