تاریخ انتشار : جمعه 15 مرداد 1400 - 23:46
کد خبر : 9681

آتش جنگ و جنگل‌سوزی؛ از نیمروز افغانستان تا کالیفرنیا آمریکا

آتش جنگ و جنگل‌سوزی؛ از نیمروز افغانستان تا کالیفرنیا آمریکا

*آمریکا پس از مراسم تحلیف رئیسی از او خواست تا ایران به مذاکرات وین بازگردد. همزمان، سه عضو جمهوریخواه کنگره خواستار دسترسی به اطلاعات مربوط به رفع تحریم‌های رهبری و رئیسی شده‌اند.   *به نوشته «وال استریت ژورنال»، امیرعبداللهیان وزیر خارجه احتمالی دولت سیزدهم به مقامات اروپایی گفته ایران متعهد به بازگشت به مذاکرات وین

*آمریکا پس از مراسم تحلیف رئیسی از او خواست تا ایران به مذاکرات وین بازگردد. همزمان، سه عضو جمهوریخواه کنگره خواستار دسترسی به اطلاعات مربوط به رفع تحریم‌های رهبری و رئیسی شده‌اند.

 

*به نوشته «وال استریت ژورنال»، امیرعبداللهیان وزیر خارجه احتمالی دولت سیزدهم به مقامات اروپایی گفته ایران متعهد به بازگشت به مذاکرات وین است.

 

*وزرای خارجه گروه هفت درباره حمله به کشتی اسرائیلی بیانیه مشترکی صادر و اعلام کردند رفتارهای ایران صلح و امنیت بین المللی را تهدید می کند.

 

*در ادامه انتقادات کرونایی به برگزاری مراسم تحلیف، تصویر بدون ماسک دبیر شورای نگهبان توجه بسیاری را جلب کرد. محمود احمدی نژاد در این باره گفته مسئولان ارشد نظام از واکسن‌هایی استفاده کرده‌اند که خود مردم را از آن نهی کرده‌اند.

 

*نایب رئیس کمیسیون امور داخلی مجلس از هزینه های صورت گرفته برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری انتقاد کرد.

 

*سخنگوی وزارت امور خارجه چین اعلام کرد ایران با هدایت رئیسی به پیشرفت‌هایی بزرگ می‌رسد.

 

*در ادامه حملات طالبان، زرنج مرکز ولایت نیمروز به تسخیر این گروه درآمد تا برای نخستین بار طی سال‌های اخیر طالبان به طور کامل بر این ولایت مسلط شود. گروه‌های زیادی از مردم جنگ‌زده به سوی مرز میلک با ایران روانه‌ شده‌اند. این مرز اکنون در وضعیت بسته قرار دارد.

 

*پس از حملات اسرائیل به جنوب لبنان، موشک‌باران اراضی اشغالی امروز با شدت بیشتری از سر گرفته شد. برخی منابع از دستگیری شماری در لبنان از سوی نیروهای ارتش در ارتباط با موشک‌باران اخیر خبر داده اند.

 

*پس از انتشار برخی اظهارات مصرانه بر برگزاری مراسم محرم به شکل سابق، امام جمعه اصفهان حفظ جان مردم را مقدم بر برگزاری مراسم دانست.

 

*در میانه باخت‌های کشتی‌گیران ایرانی در المپیک، مدال برنز وزن ۱۲۵ کیلوگرم به امیرحسین زارع نماینده ایران رسید.

 

*به دنبال برگزاری همایش آموزش میکاپ در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران، بسیج دانشجویی خواستار برکناری رئیس این دانشکده شد.

 

*همزمان با اعلام بررسی طرحی در مجلس با موضوع تشکیل سازمان طب اسلامی- ایرانی برای زندگی منطبق با آموزه‌های اسلام یکی از نمایندگان مجلس به رسانه‌ها گفت، طرح صیانت در مجلس از دو هفته دیگر آغاز می شود و امیدی به اصلاح آن نیست.

 

*معاون وزیر راه و شهرسازی گفته است طی سال‌های ۸۵ تا ۹۵، تعداد خانوارهای مستاجر ۳۰درصد افزایش یافته و این میزان در تهران ۴۲درصد بوده است.

 

*بر اساس اعلام رئیس کمیته‌ جمعیتی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در صورت تداوم وضعیت کنونی جمعیت ایران تا ۱۴۷۹ به ۷۲ میلیون نفر می‌رسد.

 

*نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گفته فروش مرغ با قیمتی بالای ۲۷ هزار تومان سودجویی است.

 

*برگزاری راهپیمایی معترضان به سقوط هواپیمای اوکراینی با شعار «دادخواهی قابل مذاکره نیست» در کانادا در رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی پوششی گسترده داشت.

 

*بنابر اعلام هواشناسی، پاییز امسال گرمتر از حالت عادی است و احتمالا بارندگی ها ۳۰درصد کاهش می یابد.

 

*افزایش شدید دما در نیمکره شمالی باعث آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای از یونان تا کالیفرنیا آمریکا شده است. در ترکیه همزمان با ادامه آتش‌سوزی در مناطق جنگلی جنوبی، انباری در استانبول طعمه حریق شد و آتش‌سوزی گسترده ای به بار آورد.

 

*به گزارش ایران مامن، اعتراض برخی نمایندگان به حقوق نجومی روسای جمهور بعد از بازنشستگی، پیشنهاد امام جمعه ارومیه برای آوردن زندانیان تحت الحفظ به نماز جمعه، تاکید دوباره پلیس راهور ناجا بر غیرالزامی بودن ثبت محضری معامله خودرو، درخواست واکسیناسیون سینماگران و … از دیگر اخبار شبانه روز اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات