تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مرداد 1400 - 0:05
کد خبر : 9741

دعوت مجدد اما مشروط مردم به بورس

دعوت مجدد اما مشروط مردم به بورس

شاخص کل بازار سهام در هجدهمین روز مرداد ۱۴۰۰، حدود یک درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید.   در شرایط صعودی بازار سرمایه، رئیس سازمان بورس به صورت مشروط مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت کرده و اظهار داشته سرازیر شدن سرمایه مردم به سایر بازارها کمکی

شاخص کل بازار سهام در هجدهمین روز مرداد ۱۴۰۰، حدود یک درصد رشد کرد و به یک میلیون و ۴۳۳ هزار واحد رسید.

 

در شرایط صعودی بازار سرمایه، رئیس سازمان بورس به صورت مشروط مردم را به سرمایه‌گذاری در این بازار دعوت کرده و اظهار داشته سرازیر شدن سرمایه مردم به سایر بازارها کمکی به اقتصاد کشور نمی‌کند اما اگر با هدایت و تنظیم‌گیری دولت، مردم به بازار سهام بیایند سودی دو سویه عاید مردم و اقتصاد کشور خواهد شد.

 

برخی کارشناسان بورس در پاسخ به این سوال که آیا اکنون زمان مناسبی برای ورود به بازار سرمایه است می‌گویند: مردم و سیاست‌گذار با بازار سرمایه آشنا شده‌اند. اما دولت باید توجه کند که وقتی وزن زیادی در بازار دارد نباید تامین مالی سنگین از بازار سرمایه کند. در حال حاضر برای پیش‌بینی و تحلیل بازار با اما و اگر رو به رو هستیم و عدم قطعیت‌های زیادی وجود دارد.

 

همچنین برجام مساله مهمی است که در صورت به نتیجه نرسیدن، با تورم رو به رو هستیم که بازار سرمایه از این موضوع منتفع خواهد شد. تا زمانی که دولت به این باور نرسد که مشکل اصلی ایران تورم بالا است بهترین بازار، بازار سرمایه خواهد بود؛ هم به جهت رشد دلار هم تورم.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات