تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 23:54
کد خبر : 9833

پیامدهای روشن‌تر شدن ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم

پیامدهای روشن‌تر شدن ترکیب تیم اقتصادی دولت سیزدهم

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته سوم مرداد یکی از چشمگیرترین جهش‌های سال ۱۴۰۰ را شاهد بود تا با رشد حدود ۳۱هزار واحدی، شاخص کل از یک میلیون و ۴۸۴ هزار فراتر رود.   روند هفته گذشته باعث شد تا شاخص کل در مجموع و نزدیک به ۸۰ هزار واحد رشد کند یعنی بالغ

بازار سهام در آخرین روز کاری هفته سوم مرداد یکی از چشمگیرترین جهش‌های سال ۱۴۰۰ را شاهد بود تا با رشد حدود ۳۱هزار واحدی، شاخص کل از یک میلیون و ۴۸۴ هزار فراتر رود.

 

روند هفته گذشته باعث شد تا شاخص کل در مجموع و نزدیک به ۸۰ هزار واحد رشد کند یعنی بالغ بر ۵.۵ درصد که بیشترین میزان در سال جاری بوده است.

 

برخی جهش روز بیستم مرداد را واکنش مثبت بازار سرمایه به معرفی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد در دولت رئیسی تلقی می‌کنند.

 

سیداحسان خاندوزی که بسیاری او را به عنوان یکی از مخالفان سرسخت پیوستن به FATF و نیز دلار جهانگیری می‌شناسند در آذر ماه ۹۹ و زمانی که معاملات بورس در وضعیت بحرانی قرار داشت از اضافه شدن برخی از مواد به قانون بازار اوراق بهادار خبر داد و بر اصلاح ساختار سازمان بورس، شفافیت صدور مجوزها، واریز بخشی از کارمزد سازمان به صندوق تثبیت بازار سرمایه، شفافیت صورت‌های مالی سازمان بورس و منع پذیرش شرکت بدون بازارگردان تاکید کرد.

 

برای هفته پیش رو بسیاری از تحلیلگران روندی مثبت را پیش‌بینی کرده‌اند. سرجمع تحلیل‌های مطروحه این که هفته پیش رو گروه‌‌هایی که می‌توانند روند صعودی بازار را تثبیت کنند، فلزات اساسی، پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات