تاریخ انتشار : شنبه 23 مرداد 1400 - 16:37
کد خبر : 9851

آخرین امیدها به مقاومت کابل

آخرین امیدها به مقاومت کابل

*همزمان با اعلام تعطیلی پنج روزه برای مهار کرونا(۲۵تا۳۰مرداد) و برقراری ممنوعیت تردد تا پایان پنجم شهریور، رئیسی در جلسه ستاد کرونا از قطعیت ورود ۳۰میلیون دوز واکسن خبر داد و اظهار داشت واردات باید به مرز ۶۰میلیون برسد.   *با سقوط قندهار و هرات دومین و سومین شهر بزرگ افغانستان، گفته می شود نیروهای

*همزمان با اعلام تعطیلی پنج روزه برای مهار کرونا(۲۵تا۳۰مرداد) و برقراری ممنوعیت تردد تا پایان پنجم شهریور، رئیسی در جلسه ستاد کرونا از قطعیت ورود ۳۰میلیون دوز واکسن خبر داد و اظهار داشت واردات باید به مرز ۶۰میلیون برسد.

 

*با سقوط قندهار و هرات دومین و سومین شهر بزرگ افغانستان، گفته می شود نیروهای طالبان به زودی با سلاح‌های زرهی و سبک به غنیمت درآمده ارتش این کشور به سمت کابل به راه خواهند افتاد.

*بعد از سقوط ایالت لوگر و رسیدن طالبان به ۵۰کیلومتری کابل، برخی از رسانه‌ها از تخلیه سفارت‌خانه‌های خارجی و دفن کتاب و تلویزیون‌ها در منازل مردم افغانستان خبر می دهند. آنچه طی روزهای اخیر به مدافعان شهرها بشدت ضربه زد، خبر تسلیم اسماعیل خان رهبر مقاومت مردمی هرات برابر طالبان بود.

 

*در شرایطی که بسیاری منتظر اعلام استعفای رئیس‌جمهور افغانستان بودند، وی در نطقی کوتاه در تلویزیون دولتی گفت رسالتی تاریخی دارد تا جنگ تحمیل شده بر این کشور را خاتمه دهد و نیروهای امنیتی و دفاعی باید انسجام یابند. آمریکایی‌ها پیشتر خبر رسانه‌های سعودی مبنی بر درخواست واشنگتن برای کناره گیری اشرف غنی از قدرت را رد کرده بودند.

*کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان-آناتولی اعلام کرد تنها ظرف سه ماه در افغانستان یک میلیون نفر آواره شده اند که یک سوم به آب آشامیدنی سالم دسترسی ندارند.

 

*اعلام حمایت تلویحی مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان از طالبان و امارت اسلامی خواندن این گروه توسط دستیار وزیر خارجه واکنش های زیادی را در این به دنبال داشته است.

 

*در حالی که وزارت بهداشت و در راس آن سعید نمکی با شدیدترین انتقادات در زمینه مدیریت کرونا روبرو است، تازه‌ترین افشاگری‌های اتاق بازرگانی پیرامون کارشکنی وزارت بهداشت پیش روی واردات خصوصی واکسن مازاد اروپا طرح شده است.

 

*دادستان کل کشور درباره تعقیب قضایی بانک‌هایی که ربا می دهند و می‌گیرند هشدار داد.

*سخنان حسین باغ گلی وزیر پیشنهادی برای آموزش و پرورش برای حذف سیستم معلم و مدرسه و دادن هزینه آموزش به خانواده ها با انتقادات فراوانی روبرو شده است.

 

*اکثریت نمایندگان مجلس با استعفای علیرضا زاکانی از نمایندگی قم موافقت کردند تا راه او برای شهرداری تهران هموار شود.

 

*بر اساس آخرین تصمیم‌ها، شیر و لبنیات از قیمت‌گذاری دستوری خارج شد تا قیمت آن برای چندمین بار طی یک سال اخیر جهش کند.

 

*محمود میرلوحی عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت مدعی شده، سیدحسن خمینی بعد از رد صلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب توسط شورای نگهبان از ۲نفر باقی‌مانده خواسته در دام این شورا نیافتند و استعفا بدهند.

 

*برخی رسانه‌ها به نقل از تورگردانان ایرانی از جایگزینی عربستان به جای ایران در برنامه گردشگری اروپایی ها بعد از برجام خبر دادند.

 

*بنابر اعلام یک نهاد علمی وابسته به دولت آمریکا، ماه ژوئیه گذشته گرمترین ماه ثبت شده روی کره زمین بوده است.

 

*به گزارش ایران مامن، اعلام کاهش قطع برق در کشور از روز یکشنبه، افزایش ۱۵هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته، بازداشت دروازه بان پرسپولیس در تبریز، افزایش انتقادهای به سریال گاندو بعد از نشان دادن مامور زن اطلاعاتی انگلیس در استخر با لباس کاملا پوشیده و … از دیگر موضوعات مورد توجه رسانه و شبکه‌های مجازی در شبانه روز اخیر بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات