تاریخ انتشار : یکشنبه 24 مرداد 1400 - 22:13
کد خبر : 9864

افغانستان زیر سیطره طالبان، ایران در تسخیر کرونا

افغانستان زیر سیطره طالبان، ایران در تسخیر کرونا

*بر اساس آمار رسمی، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۲۴ مرداد، ۶۲۰ نفر جانشان را بر اثر کرونا از دست دادند تا سیاه‌ترین روز اپیدمی از ابتدا تاکنون در ایران رقم بخورد.   *به گزارش اداره کل راهداری استان تهران، از زمان اعلام تعطیلی پنج‌روزه تا موعد بستن جاده‌ها در ساعت ۱۲ ظهر

*بر اساس آمار رسمی، در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۲۴ مرداد، ۶۲۰ نفر جانشان را بر اثر کرونا از دست دادند تا سیاه‌ترین روز اپیدمی از ابتدا تاکنون در ایران رقم بخورد.

 

*به گزارش اداره کل راهداری استان تهران، از زمان اعلام تعطیلی پنج‌روزه تا موعد بستن جاده‌ها در ساعت ۱۲ ظهر امروز، ۱۲۱ هزار خودرو از استان تهران خارج شدند و محورهای خروجی پایتخت شاهد تردد پرحجم بود.

 

*مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشته بعید است مذاکرات هسته‌ای به جایی برسد.

 

*سخنگوی ستاد کرونا گفته اگر مدارس سه روز در هفته طی سال تحصیلی جدید باز باشند بهتر از تعطیلی کامل آن‌ها است.

 

*تازه‌ترین گزارش‌ها از افغانستان حاکی از ورود طالبان به کاخ ریاست جمهوری این کشور است. بعد از سقوط شهرهای مهم مزارشریف و جلال آباد طی شبانه روز گذشته، محمد اشرف غنی کابل را ترک کرد و احمد علی جلالی عهده‌دار ریاست دولت انتقالی شد.

 

*عبدالله عبدالله رئیس شورای مصافحه، حامد کرزای رئیس جمهوری سابق و گلبدین حکمتیار رئیس حزب اسلامی افغانستان شورایی سه نفره را برای انتقال مسالمت‌آمیز قدرت تشکیل دادند.

 

*سرپرست وزارت کشور افغانستان گفته انتقال قدرت به صورت صلح‌آمیز رخ خواهد داد. رویترز به نقل از دو منبع طالبانی نوشته هیچ دولت انتقالی در کار نخواهد بود و منتظر واگذاری کامل قدرت هستیم.

 

*طالبان اعلام کرده دست به خشونت نخواهد زد. با این حال رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از رفتار «وحشیانه» علیه زنان و دختران ابراز نگرانی کرده و فارین پالیسی هم گزارش داده کمیسیونی ویژه در طالبان برای ردیابی دختران جوان و زنان متاهل تشکیل شده است.

 

*بعد از اعلام خروج پرسنل سفارت آمریکا در کابل، پرچم این کشور از بالای ساختمان سفارت پایین کشیده شد. وزیر امور خارجه آمریکا گفته واقعیت این است که نیروهای افغانستانی نتوانستند از کشورشان دفاع کنند. بایدن از تصمیم آمریکا به خروج از افغانستان دفاع کرده و ترامپ به نحوه عمل دولت دموکرات تاخته است.

 

*همزمان با فرار هزاران نفر از کابل، رسانه‌ها از صف‌بستن مردم کابل مقابل بانک‌ها برای گرفتن پول و اتمام ذخایر اسکناس خبر دادند.

 

*گروهی از افغان‌های ساکن ایران در شهرهای مشهد و تهران علیه طالبان و سیاست‌های ایران در قبال افغانستان تجمعات اعتراضی برگزار کردند و شعارهایی سر دادند.

 

*رئیس کمیته امداد اعلام کرد خط فقر به ۱۰میلیون رسیده و از سال ۹۶ تا ۹۸ جمعیت زیر خط فقر مطلق به ۳۰درصد افزایش یافته است.

 

*نظرسنجی ایسپا می‌گوید ۴۴ درصد مردم معتقدند وضعیت کشور در سال آینده بدتر یا بلاتغییر خواهد شد. ۴۱درصد هم نگاهی خوش‌بینانه داشته اند.

 

*احمدی نژاد در تازه ترین پیام تصویری از تهدید یک مقام امنیتی علیه وی و اطرافیانش به دنبال انتقاد از سیاست جمهوری اسلامی در قبال طالبان و افشاگری در زمینه اقدامات «یک باند فاسد امنیتی» سخن گفت.

 

*معاون استاندار تهران اعلام کرده تا قانون اصلاح نشود، علیرضا زاکانی نمی‌تواند شهردار تهران شود.

 

*به گزارش ایران مامن، تاکید رئیس جمهوری بر متناسب‌سازی حقوق با تورم، وقوع زلزله ۳.۹ ریشتری در شرق تهران (رودهن و بومهن)، سرقت مسلحانه از یک طلافروشی در کرج و مخالفت نمایندگان با تفکیک وزارت راه و شهرسازی از دیگر اخبار امروز بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات