تاریخ انتشار : دوشنبه 25 مرداد 1400 - 18:42
کد خبر : 9878

اصل ماجرای ۱۵ میلیون دوز واکسن فرح پهلوی چه بود؟

اصل ماجرای ۱۵ میلیون دوز واکسن فرح پهلوی چه بود؟

شایعه در بسیاری از موارد پایه و اساس دیگری دارد و در واقع خبری است که تغییر یافته و در توالی منتقل شدن میان افراد مختلف شکل تازه‌ای به خود گرفته است.   این روزها شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام می‌چرخد که به همین وجه شکل گرفته است؛ شایعه ارسال ۱۵ میلیون دوز واکسن

شایعه در بسیاری از موارد پایه و اساس دیگری دارد و در واقع خبری است که تغییر یافته و در توالی منتقل شدن میان افراد مختلف شکل تازه‌ای به خود گرفته است.

 

این روزها شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی همچون اینستاگرام می‌چرخد که به همین وجه شکل گرفته است؛ شایعه ارسال ۱۵ میلیون دوز واکسن از سوی «فرح پهلوی» که از سوی مسئولان جمهوری اسلامی مورد قبول واقع نشده و پس فرستاده شده است. اصل ماجرا را وقتی واکاوی می کنیم می‌بینیم خبر بر این مبنا بوده که وی در نامه‌ای از سازمان بهداشت جهانی خواسته بخشی از واکسن‌هایی که آمریکا قرار است به کشورهای دیگر بدهد به ایران اختصاص یابد.

 

نگاهی به اصل خبر و شایعه تفاوتی از زمین تا آسمان را نشان می‌دهد اما نکته اصلی در این میان، بستری است که در کشور به‌وجود آمده و به راحتی باعث انتشاریافتن شایعات به طور گسترده شده است. درواقع در فضای تشدید موج پنجم کرونا و افزایش مرگ‌ومیرهای ناشی از آن که به عدد ۷۰۰ نزدیک شده و نیازمندی کشور به واکسن، این شایعه پراکندگی فراوانی یافته است.

 

رسانه‌های مخالف جمهوری اسلامی خصوصا حامیان سلطنت‌طلب‌ها از این بستر بهره‌جسته و با قلب بسیاری از واقعیات سعی دارند بساط نفرت‌پراکنی را گسترش دهند. خواننده نیز در گیرو دار مشکلات اقتصادی و کرونا و … وقت رجوع به اصل ماجرا را ندارد و با خشمی که از خواندن چنین خبری فرومی‌خورد از کنار آن رد می‌شود. هر چند با شیطنت‌‌های فراوان خبری در این حوزه روبرو هستیم اما رسانه‌ها نیز وظیفه تبیین و واقع‌نمایی اخبار و پالایش فضای خبر را برعهده دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات