تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 مرداد 1400 - 23:32
کد خبر : 9931

روز پرحاشیه وزارت ارشادی‌ها و رونمایی از طالبان جدید

روز پرحاشیه وزارت ارشادی‌ها و رونمایی از طالبان جدید

*مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرد هزینه درمانی بیماران بستری کرونا رایگان خواهد شد.   *رئیسی امروز با همتایان روس و چینی تماس‌هایی تلفنی داشت که محور مشترک این گفت‌وگوها تسریع در ارسال واکسن کرونا بود. همزمان، علیرضا پناهیان واعظ سرشناس پایتخت از نمایندگان خواسته در صورت متعهد نبودن وزیر بهداشت پیشنهادی به طب سنتی، به

*مدیرعامل تامین اجتماعی اعلام کرد هزینه درمانی بیماران بستری کرونا رایگان خواهد شد.

 

*رئیسی امروز با همتایان روس و چینی تماس‌هایی تلفنی داشت که محور مشترک این گفت‌وگوها تسریع در ارسال واکسن کرونا بود. همزمان، علیرضا پناهیان واعظ سرشناس پایتخت از نمایندگان خواسته در صورت متعهد نبودن وزیر بهداشت پیشنهادی به طب سنتی، به او رای اعتماد ندهند.

 

*طالبان به وجود تاکید بر پرهیز از خشونت‌ورزی، به تجمع معترضان در جلال‌آباد که به دنبال جایگزینی بیرق طالبان با پرچم سه‌رنگ جمهوری اسلامی افغانستان بودند حمله کرد که به گزارش رسانه‌ها سه تن بر اثر تیراندازی طالبان کشته شدند.

 

*خبرنگار «سی.ان.ان» همزمان با اعلام ۱۰برابر شدن قیمت برقع در افغانستان، تصاویری از ضرب‌وشتم مردم عادی در خیابان‌ها توسط نیروهای طالبان را مخابره کرد. تخریب تندیس یکی از رهبران شیعه بامیان هم از دیگر اقدامات اعتراض‌برانگیز طالبان بود.

 

*پس از اعلام پذیرش ۲۰هزار پناهجوی افغان در کانادا، «بی.بی.سی» از پذیرش ۲۰۰۰ افغانستانی در کشور آفریقایی اوگاندا خبر داد. وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران هم ایجاد اردوگاه‌های جدید برای پذیرش مهاجران افغان را تکذیب کرد.

 

*پس از آنکه اتحادیه اروپا اعلام کرد برنامه‌ای برای به رسمیت شناختن فوری طالبان ندارد و رفتار این گروه را بررسی خواهد کرد، روسیه مذاکراتش با طالبان را سازنده خواند.

 

*پس از اعلام استقرار رئیس جمهوری سابق افغانستان در امارات به همراه ۱۶۹میلیون دلار پول، اشرف غنی خروج پول از کشورش را رد کرد و گفت به افغانستان باز خواهد گشت.

 

*ترامپ در ادامه انتقاداتش از بایدن بخاطر خروج از افغانستان، این خروج را بزرگترین شرمساری تاریخ آمریکا دانست. طبق نظرسنجی «رویترز» و «ایسوس»، محبوبیت بایدن از ۵۳ به ۴۶درصد رسیده است.

 

*طالبان اعلام کرده از این پس چهره رهبران این گروه آشکار خواهد شد. رسانه‌های افغانستان هم مصاحبه‌هایی خیابانی با موضوع رضایت مردم از سقوط جمهوری و آغاز حکومت امارت اسلامی را منتشر می‌سازند.

 

*در ادامه حمایت‌ها از طالبان، عطاالله مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد دولت خاتمی، این جریان را «موقعیت‌شناس» و با «درایت» خواند که برای مبارزه با اشغالگران ۵۰هزار «شهید» داده است.

 

*وزیر ارشاد پس از انتصاب شهرام ایرانی دریادار دوم اهل تسنن به فرماندهی نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت رهبری یکی از گره‌های کور حکمرانی را در کشور گشودند. فراکسیون اهل سنت مجلس هم از رهبر تشکر کرده است.

 

*بعد از اظهارات جنجالی محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی رئیسی برای فرهنگ و ارشاد، برخی از فیلمسازان و روزنامه‌نگاران شدیدا از وی انتقاد کردند و تفکرات وی را طالبانی و استالینیستی خواندند. انجمن صنفی کارگردانان تئاتر هم اسماعیلی را متاثر از «دوستان بولتن‌ساز» وی دانسته است.

 

*دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت تقاضا برای مواد غذایی نسبت به پارسال ۳۰تا۳۵ درصد کاهش داشته است.

 

*به گزارش ایران مامن، هشدار وزیر بهداشت درباره اوج‌گیری مجدد کرونا پس از ورود احتمالی مهاجران افغان، رشد ۲۸درصدی تولید نفت ایران در تیر و مرداد، اعلام شروع مجدد فعالیت ماینرهای دارای مجوز از مهرماه، جریمه ۴۴۰ هزار خودرو به دلیل تردد بین‌شهری، حمله هوایی اسرائیل به قنیطره سوریه و … از دیگر اخبار مهم شبانه روز اخیر بود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات