تاریخ انتشار : جمعه 29 مرداد 1400 - 20:42
کد خبر : 9966

دنبال هر خبری برویم به همان می‌رسیم

دنبال هر خبری برویم به همان می‌رسیم

این روزها مردم ناخودآگاه اخبار بد را پیگیرند اما آیا در کنار این‌همه اتفاقات تلخ، هیچ اتفاق مثبتی در کشور و دنیا رخ نداده است؟   توازن بین اخبار منفی و مثبت می‌تواند تامین‌کننده سلامت روانی و حال خوب اعضای جامعه باشد. در چنین شرایطی اضطراب و افسردگی، پیامد قابل انتظار و بدیهی وضعیت روانی افراد

این روزها مردم ناخودآگاه اخبار بد را پیگیرند اما آیا در کنار این‌همه اتفاقات تلخ، هیچ اتفاق مثبتی در کشور و دنیا رخ نداده است؟

 

توازن بین اخبار منفی و مثبت می‌تواند تامین‌کننده سلامت روانی و حال خوب اعضای جامعه باشد. در چنین شرایطی اضطراب و افسردگی، پیامد قابل انتظار و بدیهی وضعیت روانی افراد جامعه است.

 

اخبار امیدبخش در جامعه ما کمرنگ شده و انسان‌ها ذاتاً اخبار منفی را هیجان‌انگیزتر می‌دانند؛ شاید به دلیل آدرنالین بیشترِ ناشی از اخبار منفی است که این تمایل افزایش می‌یابد.

 

لازم است بدانیم بیان و نشر اخبار منفی و استرس‌زا کم کم به سبک زندگی ما رسوخ کرده است؛ وقتی مدام به دنبال خبرهای تنش‌زا می‌گردیم خبرهای خوب را نمی‌بینیم و نمی‌شنویم.

 

تا وقتی اخبار منفی را رصد می کنیم جایی برای اخبار مسرت‌بخش نیست. با حزن صدچندان، به گفتن و نشر می‌پردازیم و تخصص پیدا کرده‌ایم برای گشتن دنبال نواقص و محاسن را نمی‌بینیم.

 

 

یادمان باشد به دنبال هر چه باشیم همان را به دست خواهیم آورد؛ شک نکنیم این قانون وجود دارد که اگر به دنبال آلودگی در محیط باشیم صد درصد چیزی آلوده خواهیم دید.

 

حواسمان باشد دنبال چه چیزی هستیم. اگر دنیا را سراسر بدی می‌بینیم به دلیل این است که به دنبال بدی‌ها هستیم.

 

سعی کنید به دنبال خوبی‌ها و نکات مثبت باشید. انسان سالم فقط به دنبال خوبی‌ها است.

 

این روزها بد نیست اخبار بهبودیافتگان را نشر دهیم. این روزها همه ما به فرکانس‌های مثبت سلامتی و عشق و امید نیاز داریم. با پیام های استرس‌زا فقط فرکانس ناامیدی می‌دهیم که خود تاثیر زیادی بر روح و روان ما دارد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 2 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 2
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نیلو جمعه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵

دوست عزیز شما یه خبر امید بخش در هر بخش شناسایی کردی ما دلمونو به اون خوش میکنیم نباید چشممونو‌روی واقعیتهای تلخ اطرافمون ببندیم نکبتو بگیم نعمت خودمونو بااین وهمیات نمیتونیم گول برنیم ۱۳ًملیون تازه دوز اول واکسن زده شده وروزانه هزار نفر جان‌ خودشونو از دست میدن مبتلایان جدید روزبه روز زیاد میشن حالا شما بگو ماتومهار کرونا جز کشورهای برتریم بعنی معجزه اتفاق میفته به نظرتون واقعیات را باید دید وآگاهانه‌باهاشون برخورد کرد‌منم با قانون جذب تاحدپدی موافقم ولی نمیشه به مملکت داری تامین دار به نظرم این بحث سطحی هست وعلمی کار نشده

ایران مامن جمعه , ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۴۱

سلام مخاطب عزیز. مقصود چشم بستن به واقعیات نیست که این چشم بستن عقلانی نیست. با این حال تا حدی که بشود خبر خوب را با ذره بین هم پیدا کرد غنیمت است🍀

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات