تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 تیر 1399 - 20:37
کد خبر : 1248

بخشش لازم نیست اعدام می‌شوند؟

بخشش لازم نیست اعدام می‌شوند؟

بعد از ماجراهای مربوط به صدور حکم اعدام بخاطر نوشیدن مشروبات الکلی که در مشهد اتفاق افتاد، این روزها حکم اعدام سه تن از محکومان اعتراضات آبان‌ماه پارسال خبرساز شده است. به گزارش ایران مامن اعتراض به حکم اعدام «امیرحسین مرادی»، «سعید تمجیدی» و «محمد رجبی» رسانه‌ و شبکه‌های مجازی را انباشته و نه به

بعد از ماجراهای مربوط به صدور حکم اعدام بخاطر نوشیدن مشروبات الکلی که در مشهد اتفاق افتاد، این روزها حکم اعدام سه تن از محکومان اعتراضات آبان‌ماه پارسال خبرساز شده است.

به گزارش ایران مامن اعتراض به حکم اعدام «امیرحسین مرادی»، «سعید تمجیدی» و «محمد رجبی» رسانه‌ و شبکه‌های مجازی را انباشته و نه به این احکام اعدام در این شبکه‌ها ترند شده است.

در آخرین تحولات مربوط به این احکام امروز خبرگزاری «فارس» از لغو آن خبر داد. البته اندک زمانی پس از این خبر، «میزان» خبرگزاری قوه قضاییه آن را تکذیب کرد.

با این حال و به نوشته «تابناک» پیگیری ها نشان می‌دهد که به دستور حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی مستند به ماده ۴۷۷ برای سه مجرم اعدامی (معروف به مجرمان آبان‌ماه) اعاده دادرسی صادر شده است.

در پرونده های کیفری که به صدور حکم قطعی منجر شده، جلوگیری از اجرای حکم و اعاده دادرسی به دو روش ممکن است؛ نخست از طریق دیوان عالی کشور و بعد از طریق مراجعه به ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری که بر اساس آن رییس قوه قضاییه تشخیص می‌دهد رای قطعی صادر شده مخالف شرع است.

ماجرای اعدام این سه جوان اکنون به یکی از آزمون‌های محبوبیت حجت الاسلام رئیسی مبدل شده و نگاه بسیاری را به او دوخته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات