تاریخ انتشار : چهارشنبه 8 مرداد 1399 - 19:30
کد خبر : 1549

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران منتفی شد؟

پرداخت ودیعه مسکن به مستاجران منتفی شد؟

قرار بود دولت برای کمک به مستاجران با شرایط ویژه وام ۵۰ میلیونی اجاره بها یا همان ودیعه مسکن بدهد. به گزارش ایران مامن ، اجرای این طرح در حالی در دستور کار قرار گرفت که برخی از کارشناسان معتقدند این وام‌ها نه تنها سودمند نیستند بلکه تخریب کننده هم هستند و می‌توانند باعث افزایش

قرار بود دولت برای کمک به مستاجران با شرایط ویژه وام ۵۰ میلیونی اجاره بها یا همان ودیعه مسکن بدهد.

به گزارش ایران مامن ، اجرای این طرح در حالی در دستور کار قرار گرفت که برخی از کارشناسان معتقدند این وام‌ها نه تنها سودمند نیستند بلکه تخریب کننده هم هستند و می‌توانند باعث افزایش اجاره بها از سوی مالکان شود؛ چرا که به یکباره نقدینگی در بازار افزایش پیدا می‌کند و همین موضوع باعث بروز تورم و در نهایت افزایش مبلغ اجاره بها نیز می‌شود. علما و فقها هم به پرداخت این نوع وام اعتراضاتی داشتند حالا عضو شورای فقهی بانک مرکزی خبر داده است که شرایط پرداخت وام ودیعه مسکن اصلاح شده و در واقع پرداخت این وام به صورت نقدی به عنوان ودیعه مسکن منتفی است .

عضو شورای فقهی بانک مرکزی گفت : با توجه با آرای مطرح شده در شورای فقهی، نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجران به صورت ودیعه مسکن منتفی شد.

به گزارش  ایران مامن و به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آقای غلامرضا مصباحی مقدم افزود: با این تغییر‏، نحوه پرداخت ودیعه مسکن به صورت عقد مرابحه خرید کالا و خدمات خواهد بود.
وی اضافه کرد: مستاجران پس از دریافت تسهیلات می‌توانند به خرید کالا و خدمات اقدام کنند که یکی از این خدمات می‌تواند مسکن و محل سکونت تلقی شود.
آقای مصباحی مقدم گفت: غیر شرعی بودن تسهیلات با سود بیشتر از ۴ درصد مرتبط با قرض است، اما تسهیلات عقد مرابحه خرید کالا جزء زیرمجموعه قرض تلقی نخواهد شد.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ضمن اشاره به ایرادات وارد شده از سوی آیات عظام نسبت به طرح اعطا تسهیلات ودیعه مسکن گفت: با توجه با آرای مطرح شده در شورای فقهی، نحوه پرداخت تسهیلات مدنظر به مستاجران به صورت ودیعه مسکن منتفی و از دستور کار خارج شده و شبهه مطرح شده توسط علما نیز بر طرف شد.

مصباحی مقدم، در بیان نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجران که مورد تایید شورای فقهی نیز قرار گرفته است، گفت: نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجرانی نیازمندی که از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی می‌شوند، به صورت عقد مرابحه خرید کالا و خدمات خواهد بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات