تاریخ انتشار : دوشنبه 28 شهریور 1401 - 13:10
کد خبر : 15769

کشتی آزاد و جورکشی فرنگی؛ حسرت، حاشیه و قدری شادی در بلگراد

کشتی آزاد و جورکشی فرنگی؛ حسرت، حاشیه و قدری شادی در بلگراد

تیم ملی کشتی آزاد ایران دیشب با کسب دومین مدال طلا در کنار ۳ نقره و ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز تیمی، نایب قهرمان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان شد. سرمربی تیم ایران در این رقابت‌ها «پژمان درستکار» بود.   رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد

تیم ملی کشتی آزاد ایران دیشب با کسب دومین مدال طلا در کنار ۳ نقره و ۲ برنز و ۱۵۰ امتیاز تیمی، نایب قهرمان پیکارهای جهانی سال ۲۰۲۲ در صربستان شد. سرمربی تیم ایران در این رقابت‌ها «پژمان درستکار» بود.

 

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان روزهای ۲۴ تا ۲۷ شهریورماه به میزبانی شهر بلگراد صربستان برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط «رحمان عموزاد» در وزن ۶۵ کیلوگرم و «کامران قاسم‌پور» در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال طلا، «رضا اطری» در وزن ۶۱ کیلوگرم، «محمد نخودی» در وزن ۷۹ کیلوگرم و «حسن یزدانی» در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره، «یونس امامی» در وزن ۷۴ کیلوگرم و «امیرحسین زارع» در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

 

رحمان عموزاد پدیده مسابقات

 

در رده‌بندی تیمی آمریکا با ۱۹۸ امتیاز (۴ طلا و ۴ نقره) قهرمان شد و تیم ایران با ۱۵۰ امتیاز نایب قهرمانی را از آن خود کرد. تیم ژاپن نیز با ۷۰ امتیاز و ۲ طلا سوم شد.

 

تیم ملی کشتی آزاد ایران در حالی امسال نایب قهرمان جهان شد که سال گذشته در اسلو نیز با ۷ مدال و البته ۳ مدال طلا، ۳ نقره و یک برنز با ۱۶۲ امتیاز در جایگاه سوم قرار گرفته بود.

 

یکی از حواشی مهم این مسابقات که بدون حضور روس‌ها و تیم‌های ورزشی روسیه به خاطر درگیری با اوکراین برگزار شد، همگروهی «امیرمحمد یزدانی» در وزن ۷۰ کیلوگرم با کشتی‌گیر اسرائیلی بود که بنابر اعلامی رسمی به خاطر ۳۰۰ گرم اضافه وزن از مسابقات و هماوردی با حریفان کنار گذاشته شد.

 

امیرمحمد یزدانی

 

همچنین باخت سنگین حسن یزدانی به حریف مشهور آمریکایی یعنی «دیوید تیلور» از رخدادهای مهم و تلخ بلگراد بود.

 

مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان هم شامگاه ۲۲ شهریور با معرفی نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم به پایان رسید و کاروان ورزشی ایران ۲ نقره توسط «محمدرضا گرایی» و «امین میرزازاده» و یک برنز توسط «محمدهادی ساروی» کسب کرد.

 

در پایان این مسابقات، ترکیه با ۱۲۵ امتیاز (۲ طلا و ۳ برنز)، آذربایجان ۱۱۸ امتیاز (یک طلا، یک نقره و ۳ برنز)، صربستان ۱۱۰ امتیاز (۴ طلا) اول تا سوم شدند. ایران با ۸۱ امتیاز چهارم شد و قرقیزستان هم با ۷۷ امتیاز جایگاه پنجم را به خود اختصاص داد.

 

رخداد به یادماندنی رقابت‌های فرنگی نیز این بود که صربستان یکی از طلاهای خودش را به دست «علی ارسلان» ایرانی در وزنی دشت کرد که نماینده ایران در آن نوزدهم شد.

 

علی ارسلان

 

پس از کسب نتایج ضعیف تیم کشتی فرنگی ایران در مسابقات جهانی صربستان، «محمد بنا» برای چندمین بار از سمت سرمربیگری تیم کشتی فرنگی ایران استعفا کرد.

 

محمد بنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات