تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 مهر 1401 - 14:46
کد خبر : 15853

اینترنت پایان هفته چگونه برمی‌گردد؟

اینترنت پایان هفته چگونه برمی‌گردد؟

در ادامه اشغال گام به گام فضای مجازی و فیلترینگ بی‌سابقه‌ سایبری که طی روزهای گذشته در راستای مهار ناآرامی‌ها کلید خورد، پی در پی نام یک پلتفرم خارجی در لیست ممنوعه قرار می‌گیرد.   به گزارش ایران مامن، پس از بریدن شاخه‌های مختلف گوگل از گوگل پلی گرفته تا گوگل کروم، وایبرِ تقریبا فراموش

در ادامه اشغال گام به گام فضای مجازی و فیلترینگ بی‌سابقه‌ سایبری که طی روزهای گذشته در راستای مهار ناآرامی‌ها کلید خورد، پی در پی نام یک پلتفرم خارجی در لیست ممنوعه قرار می‌گیرد.

 

به گزارش ایران مامن، پس از بریدن شاخه‌های مختلف گوگل از گوگل پلی گرفته تا گوگل کروم، وایبرِ تقریبا فراموش شده هم به لیست طولانی شامل اینستاگرام، واتس‌اپ، اسکایپ، لینکدین، اپ استور و … پیوست.

 

این در حالی است که بسیاری منتظرند ببینند سرنوشت این اپلیکیشن های پرکاربرد چه خواهد شد و چه زمانی زندگی مجازی و بعضا حقیقی به روال سابق برمی‌گردد.

 

بنابر اعلام «احمد وحیدی» وزیر کشور تا زمان بازگشت آرامش و پایان ناآرامی‌ها، ادامه محدودیت‌های اینترنتی طبیعی است. برخی گمانه‌زنی‌ها می‌گوید تا روز جمعه محدودیت‌ها ادامه خواهد یافت.

 

با این حال معلوم نیست اینترنت به همان شکلی که بود برگردد یا به صورت «صیانت‌شده».

 

روزنامه «دنیای اقتصاد» در این باره به نقل از برخی کارشناسان نوشته است نسخه کامل و بی‌نقصی از طرح صیانت در حال اجرا است. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که احتمالا فیلترینگ اینستاگرام و واتس‌اپ دیگر رفع نخواهد شد و این دو پلتفرم محبوب به سرنوشتی مشابه تلگرام دچار خواهند شد.

 

 

اینستاگرام بستر تامین زندگی ۹ میلیون ایرانی است که بازاری بین ۱۸ تا ۳۲ هزارمیلیارد تومان در کشور دارد. واتس‌اپ نیز پیام‌رسان اول ایرانیان است که سهم آن از کل کاربران اینترنت ایران به بیش از ۷۱ درصد می‌رسد.

 

آنچه احتمال عدم بازگشت پلتفرم‌های محبوب را تقویت می‌کند اظهارات اخیر «عیسی زارع پور» است. به گفته وزیر ارتباطات برخی پلتفرم‌های بعضاً آمریکایی بستری برای اغتشاشات شده بودند که محدودیت‌هایی بر آن‌ها اعمال شده  است تا وقتی این پلتفرم‌ها موجب آسیب به کشور شوند، محدودیت آن‌ها ادامه پیدا می‌کند. مردم کسب و کار خودشان را بر محیطی که پایبند قانون جمهوری اسلامی نیست، برنامه ریزی نکنند‌‌.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات