تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 0:13
کد خبر : 3006

آقاى محمدرضا نقدى و ماجرای پرونده‌سازی برای شهرداری تهران

آقاى محمدرضا نقدى و ماجرای پرونده‌سازی برای شهرداری تهران

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۷۶/ ۸ رجب ۱۴۱۸/ ۹ نوامبر ۱۹۹۷ آقاى محمدرضا نقدى فرمانده حفاظت اطلاعات از ناجا آمد. گزارشى از نتایج تحقیقات در مورد تخلفات شهردارى تهران داد؛ به منظور توجیه اقدامات افراطى ‏که اثر بسیار منفى دارد. معتقد است که هدف شهردار، آوردن فرهنگ غربى و تضعیف فرهنگ انقلاب و خلق طبقه مرفه

یکشنبه ۱۸ آبان ۱۳۷۶/ ۸ رجب ۱۴۱۸/ ۹ نوامبر ۱۹۹۷

آقاى محمدرضا نقدى فرمانده حفاظت اطلاعات از ناجا آمد. گزارشى از نتایج تحقیقات در مورد تخلفات شهردارى تهران داد؛ به منظور توجیه اقدامات افراطى ‏که اثر بسیار منفى دارد. معتقد است که هدف شهردار، آوردن فرهنگ غربى و تضعیف فرهنگ انقلاب و خلق طبقه مرفه جدید بوده؛ با این دید، بسیارى از خدمات را منفى مى‌‌بیند و پرونده ‏سازى‏ کرده است.
از اینکه نام افراد و اظهارات نادرست بعضى از متهمین شهردارى علیه شخصیت‌هاى دیگر را در گزارش‌ها آورده‌اند عذرخواهى ‏کرد و گفت آنها براى اینکه شریک جرم براى خودشان پیدا کنند اسم بزرگان و مسئولان را آورده‌اند و معلوم است که خلاف گفته‌اند؛ منجمله اسم حسن روحانى، علی‏ اکبرناطق نوری، سیدمحمد خاتمى، علی‏ اکبر ولایتى و علی فلاحیان و…. نصیحتش‏ کردم که افراط‏ کارى نکند و بدرفتارى با متهمان نکند و خدمات ارزشمند آنها را ببیند و عیوب را بزرگ نکند.

آقاى زمانیان، نماینده سابق نهاوند آمد. مسئول مرکز تحقیقات قوه قضاییه است. از ضعف آقاى یزدى رییس قوه‏ قضاییه و نابسامانى دستگاه قضایى و به خصوص زندانى‌ها گفت.

شام میهمان رهبری بودم. درباره مجمع تشخیص مصلحت نظام ، سفر عُمره من، مسأله آقاى آذرى قمی و تحرکات ضدرهبرى و ضدولایت فقیه، انتخابات خبرگان و گزارش‏‌های نادرست آقاى محمدرضا نقدى و تندروى‌هاى رسانه‌های منتقد به ایشان صحبت ‏کردیم.

دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۷۶

در گزارش‌ها، همان طور که انتظار مى‌رفت، عراق در مقابل آمریکا عقب نشست و تهدید خود را در مورد شلیک به هواپیماى یو۲ آمریکا که معمولاً بر فراز عراق پرواز کنترلى دارد، عملى نکرد. آمریکا تهدید به ضربه شدید متقابل‏ کرده بود.

سه‌شنبه ۲۰ آبان ۱۳۷۶

 

جمعى از نمایندگان مجلس آمدند و گفتند با هم قرار گذاشته‌اند که در مجلس به دور از روابط جناحى، از حق دفاع کنند. از اختلافات در حال اوج و از حذف نیروهاى کاردان در دولت اظهار نگرانى‏ کردند و از من خواستندکه براى حل مشکلات دخالت‏ کنم.

آقاى علی یونسى، رییس سازمان قضایى نیروهای مسلح آمد. از تضعیف جایگاه رهبرى بعد از انتخابات و مسایل شهردارى و اعمال قوه قضاییه و گروه حزب‌الله و تحرکات جدید در حوزه‌ها علیه رهبرى ابراز نگرانی شدیدکرد و از من خواست براى اصلاح این وضع، دخالت کنم. گفتم راه ‏حل، جذب نیروهاى میانه است.

 

منبع: خاطرات آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات