تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 آبان 1399 - 12:09
کد خبر : 3231

تعرض و تصرف بیت منتظری

تعرض و تصرف بیت منتظری

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۷۶/ ۱۸ رجب ۱۴۱۸ / ۱۹ نوامبر ۱۹۹۷   آقاى دُرى نجف ‏آبادی و آقاى فلاح از وزارت اطلاعات خبر دادند که امروز اجتماع عظیمى از مردم و طلاب در مسجد اعظم و صحن‌ها و اطراف به دعوت جامعه مدرسین و مدیریت حوزه، براى حمایت از رهبرى و سرکوب حرکت آقایان منتظرى

چهارشنبه ۲۸ آبان ۱۳۷۶/ ۱۸ رجب ۱۴۱۸ / ۱۹ نوامبر ۱۹۹۷

 

آقاى دُرى نجف ‏آبادی و آقاى فلاح از وزارت اطلاعات خبر دادند که امروز اجتماع عظیمى از مردم و طلاب در مسجد اعظم و صحن‌ها و اطراف به دعوت جامعه مدرسین و مدیریت حوزه، براى حمایت از رهبرى و سرکوب حرکت آقایان منتظرى و آذرى قمی تشکیل شده است.

بعد از سخنرانى ‏آقاى عبدالله جوادى ‏آملى، مردم به دفتر آیت‌الله منتظرى حمله‏ کرده‌ و حسینیه و دفتر را تصرف نموده‌اند و شعارهاى تند و موهنی هم مى‌دهند. سپس همین کار را با دفتر آقاى آذرى قمی کرده‌اند. آقاى منتظرى هم حاضر نشده از خانه بیرون برود و نگران حوادث بعدى‌اند.

عصر دکتر حسن روحانى آمد و گفت در دبیرخانه شوراى عالى امنیت ملی، در حد اجتماع و تظاهرات مردمى مورد تأیید بوده ولى با تصرف دفتر و تعرض به مرکز آنها و دخالت سپاه و… موافقت نشده؛ گویا از سپاه اصفهان و تهران براى اقدامات رفته‌اند و دفتر رهبرى مى‌گوید به آنها ربطى ندارد. آقاى سیدعبدالکریم موسوى‏ اردبیلى، تلفنى پیغام داده‌اند که جلوی این بى نظمى‌ها گرفته شود.

آقاى نورى وزیر کشور به محسن گفته، امروز آقایان ابراهیم امینى و سیدحسن طاهرى خرم ‏آبادى و… از سوى جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با آیت ‏الله منتظرى ملاقات‏ کرده‌اند و از ایشان خواسته‌اند که دست از مخالفت با رهبرى بردارند که نپذیرفته‌اند و گفته‌اند وظیفه شرعى مى‌دانند.

با آقاى حسن روحانى، درباره نحوه راه‌اندازى ساختمان جدید مرکز تحقیقات استراتژیک و مشکلات آینده نظام صحبت‏ کردیم. دکتر روحانى ‏گفت‏ که سردار عزیز جعفرى از کادرهاى مرکز سپاه، جریانات اطراف خانه آقاى منتظرى را اداره کرده و آقاى دُرى گفت، دو اتوبوس آدم از اصفهان آمده‌اند.

پنج‌شنبه ۲۹ آبان ۱۳۷۶

دیشب آخر شب، آقاى یزدى رییس قوه‏ قضاییه تلفنى پیشنهاد کردند که من به جاى ایشان، فردا نمازجمعه را اقامه ‏کنم ‏که راجع به نامه امام در مورد آیت‏ الله منتظری و مسایل روز، تحلیل قابل قبولى ارایه دهم. گفتم راجع به متن نامه و اظهارات امام در آن جلسه‌اى که من و رهبرى و آقایان ابراهیم امینى و علی مشکینى و احمد آقا بودیم باید گفت ‏و گوى تازه‌اى با رهبرى داشته باشیم و تأثیر نامه هم در چند روز آینده روشن شود که اظهارخلافى در نمازجمعه از سوى من نشود.
امروز صبح آقاى احمد جنتى تلفنى همین را خواست‏ که همان جواب را دادم و گفتم نامه امام دو نسخه داشت، یکى نزد احمدآقا ماند و دیگرى در دست آیت ‏الله منتظرى است. نمى‌دانم این متنى‏ که خوانده شد، از کجا به‏ دست آمده و آیا متن کامل است یا ناقص است؛ این را باید بفهمیم.

آیت‌الله خامنه‌اى، نظرشان این است ‏که متن اظهارات تُند امام علیه آیت ‏الله منتظرى در آن جلسه، بهتر است گفته شود. من در خاطراتم این اظهارات را ننوشته‌ام ولى ایشان عین بخشى از الفاظ امام را به یاد دارند.

عصر هم آقای طاها هاشمى نماینده قم تلفنى گزارش وضع قم را داد و خواست که نمازجمعه فردا را من اقامه‏ کنم. شب هم آقاى فلاح از وزارت اطلاعات آمد و وضع قم، علما و آیت ‏الله منتظرى را گفت.

 

منبع: خاطرات هاشمی رفسنجانی در سال ۱۳۷۶

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مداد مشکی

کسب‌وکار
تبلیغات